Avatar billede punnishment Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Web Crawler mangler job

Jeg har planer om at lave en robot, der crawler webbet for informationer som den skal bruge til at opbygge en bestemt database. Jeg ved bare ikke helt hvad den skal indeksere, er det noget i kan hjælpe mig med?
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:14 #1
Umidelbart kunne du bruge det til market intelligence. Lav f.eks en side hvor virksomheder kan købe sig adgang til at overvåge konkurrenter, produkter osv.
Avatar billede punnishment Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:14 #2
diggerx, du mener så at man skal købe sig adgang til en branche, hvorså der ville dukke nyheder og produktbeskrivelser op fra alle virksomhederne i branchen på en let og overskuelig måde, så man slipper for at klikke sig igennem konkurrenternes sider. Det lyder som en god ide, men spørgsmålet er jo bare om det er et brugbart redskab for virksomheder?

Jeg tænke nu mere på at indeksere noget der gavnede en større andel af befolkningen og som ville være frit tilgængelig.
Avatar billede diggerx Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:53 #3
Det er absolut brugbart for virksomhederne. jeg så lige at google allerede havde lavet sådan en service.

Hvis det være til en bredere del af befolkningen, kan du jo lave sådan at folk selv vælger hvilke emner de vil have indexeret...
Avatar billede punnishment Nybegynder
23. oktober 2006 - 10:53 #4
den er så noget nær umulig, da det kræver en anderledes kode ved hver indeksering.
Avatar billede punnishment Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:22 #5
du har ingen andre ideer?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 14:11 #6
hvis du ikke har en doktorgrad i datalogi og flere års erfaring i at programmere søgemaskiner fra bunden, kan du godt opgive! Er du klar over hvor mange 1000 søgemaskiner der findes på verdensplan?
Avatar billede punnishment Nybegynder
14. november 2006 - 16:15 #7
Jeg har ikke nogen uddannelse indenfor datalogi, men man kan vel prøve sig frem og lære på den måde. En anden mulighed var jo og lære gennem internettet. Du må gerne smide nogle links hvis du kender sådan nogle.
Avatar billede punnishment Nybegynder
30. november 2006 - 21:56 #8
diggerx, ligger du ikke lige et svar, så jeg kan lukke tråden
Avatar billede diggerx Nybegynder
30. november 2006 - 22:46 #9
ok
Avatar billede iznogood Nybegynder
20. januar 2007 - 19:28 #10
punnishment, prøv at se på http://www.eksperten.dk/spm/757334.
Avatar billede 2c Nybegynder
09. februar 2007 - 16:24 #11
Du kunne eventuelt crawle alle filer der sluttede på .RSS .XML etc.

Så tjekker om de var videopodcast, og så lade folk søge i de videoer.