Avatar billede ahlforn Nybegynder
07. november 2006 - 01:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Playback af signal fra optisk indgang

Hej.

Jeg er, omend det er sjældent med OS X, stødt på et problem.

Problemet består i at jeg ikke kan få OS X til at afspille lydsignalet fra den optiske indgang. Jeg kan optage lydsignalet og i systemindstillingerne kan jeg også se at OS X modtager lydsignalet, men jeg kan ikke få OS X til at sende signalet videre til udgangen og til min forstærker.

Min opsætning er den, at jeg har en Ma, en PC og en forstærker. Mac'en er altid tændt når jeg er hjemme, og da der kun er én optisk indgang på forstærkeren, men optiske ind- og udgange på både Mac'en og PCen, vil jeg gerne sende lydsignalet fra PCen, igennem Mac'en og til forstærkeren.

Er der nogen der sidder med et svar på mit spørgsmål ville jeg blive meget glad :)
Avatar billede egonspock Seniormester
07. november 2006 - 01:59 #1
Prøv at gå i hjælpeprogrammer og fin programmet "Indstil lyd og MIDI", der kan du sætte ind og udgang som du vil. Der findes også en del Free- og Shareware programmer, der kan gøre det lidt nemmere, søg f. eks. evt. versiontracker for Sound Output:
http://www.versiontracker.com/
Avatar billede ahlforn Nybegynder
17. november 2006 - 01:39 #2
Jeg beklager meget forsinkelsen.

Jeg fandt et program kaldet LineIn der kunne klare problemet..det er dog ikke helt til perfektion, da lydsignalet bliver processeret eller noget og derfor er der en lille forsinkelse, der øges jo længere tid man har det kørende. Så når forsinkelsen på lyden bliver for stor skal programmet lige genstartes.