Avatar billede ibleif Nybegynder
29. november 2006 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ODBC eller MySQL.Data til MySQL

Hej

For at forbinde min webapplikation til MySQL kan jeg enten benytte ODBC (Connector/Odbc) eller MySQL.Data (Connector/Net).

Hvad er forskellen, og hvad er fordele/ulemper ved de 2 metoder at gøre det på?

På forhånd tak.

// Ibleif
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2006 - 22:55 #1
MySQL connector for .NET

fordele:
  bedre performance
  XCOPY deployment
  bedre fejlmeddelser

ulemper:
  ingen jeg kender
Avatar billede ibleif Nybegynder
30. november 2006 - 07:04 #2
Ved ODBC er det min erfaring at parametre bare skal hedde "?" ... og man så skal tilføje dem i "rigtig" rækkefølge. Er det også sådan med MySQL Connector? Eller kan man give dem navne der?

// Ibleif
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
30. november 2006 - 09:44 #3
med MySql kan man bryge denne syntax:

sqlCmd.CommandText = "update tItem set fLastUpdated=?fLastUpdated where fId=?fId";

sqlCmd.Parameters.Add("?fId", MySql.Data.MySqlClient.MySqlDbType.VarChar, 13);
sqlCmd.Parameters.Add("?fLastUpdated", MySql.Data.MySqlClient.MySqlDbType.Datetime);

sqlCmd.Parameters["?fId"].Value = "1234567890123";
sqlCmd.Parameters["?fLastUpdated"].Value = DateTime.Now;

Rækkefølgen er underordnet ved den måde at gøre det på.
Avatar billede ibleif Nybegynder
30. november 2006 - 09:54 #4
Ok - det lyder godt. Så må jeg nok hellere få skiftet fra odbc -> MySQL .NET Connector.

Tak for jeres input. Smid et svar hvis I vil have point.

// Ibleif
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 13:41 #5
svar