Avatar billede therichman Nybegynder
25. december 2006 - 00:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billig webhosting?

Jeg har købt et domæne ved buydomains.dk da de tilbyder de billigste .de domæner i Danmark (ihvertfald hvad jeg har kunnet finde ud af) og nu er jeg på udkig efter et sted at hoste mit site.
Problemet er at alle de steder jeg har kunne finde vil have jeg enten skal købe et domæne hos dem, eller overflytte mit nuværende - hvilket ville blive dyrt i sidste ende. Derfor ville jeg høre om nogen kender til et billigt sted jeg kan hoste mit site. Jeg har følgende krav:

99,9% oppetid
.htaccess
PHP
Safe Mode OFF
Mindst 500Mb
ca. 9 kr/mdr

Desuden skal jeg bruge stjerne-alias, men det er vel buydomains der står for det.
Jeg havde først overvejet HostZero som Buydomains.dk tilbyder, hvilket kun skulle koste et engangsgebyr på 99 kr og give 500 mb UNIX hosting. Men da jeg kontaktede dem for at høre omkring safe mode, fik jeg at vide de kun kunne slå det fra på 500 MB Shared Linux Basic til 19 kr/mdr. Jeg vil derfor  også lige høre om der er nogen fordel ved at have siden hostet samme sted som jeg har købt domænet?
Avatar billede therichman Nybegynder
25. december 2006 - 00:39 #1
Jeg kender ikke kravene til PHP version på den kode jeg har, men har testet på PHP5 så det ville være klart at foretrække.
mht. trafik er det ikke så super vigtigt endnu, Men vil godt være lidt fremtidssikret, ved ikke om 20GB/mdr er for meget at bede om? Men "fri trafik" går måske også
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. december 2006 - 03:22 #2
Det der koster minimum 99,- om måneden i en ordentlig kvalitet og mindst det dobbelte hvis det skal være med SLA.

  - Mike
Avatar billede therichman Nybegynder
25. december 2006 - 12:07 #3
Hvad er SLA?
Ja det lyder godt nok af meget. Hvad vil "ordentlig kvalitet" sige? Hvad er det i forhold til det HostZero tilbyder til 19 kr/mdr?
Avatar billede leif Seniormester
25. december 2006 - 12:15 #4
SLA = Service License Aggreement

Om det er en fordel det kan altid diskuteres, men jeg bruger til alle mine domæner: http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=62

Hvorfor SAFE MODE off ?
Avatar billede therichman Nybegynder
25. december 2006 - 12:40 #5
Udover "Gratis Webhotel" kan jeg ikke finde noget om webhosting på gratisdns?

Jeg skal have Safe Mode off da jeg har noget PHP kode der automatisk kommer til at oprette mapper og derefter skrive til filer i dem. Dette er ikke muligt under SAFE MODE da uid så er forskellig og PHP derfor ikke har rettigheder til at skrive til filer i mappen den selv har oprettet.
Avatar billede leif Seniormester
25. december 2006 - 13:37 #6
Det er da "ren" løgn, det er da et spm. om kodning. Jeg har systemmer som også selv opretter og skriver mapper med Safe Mode ON

Det var nu også mest til DNS jeg bruger GratisDNS
Avatar billede therichman Nybegynder
25. december 2006 - 17:04 #7
Ja du har nok ret, men jeg er ikke den store PHP-haj.
Kan være jeg opretter et spørgsmål omkring omkodning senere. Nu har jeg dog købt både domæne og hosting gennem Buydomains, og spørgsmålet kan derfor lukkes.

I har begge fortjent point, så smid et svar :)
Avatar billede andrew Nybegynder
26. december 2006 - 09:55 #8
Hej.

Hvad med www.i123.dk ?

De deres billigste webhotel her: http://www.i123.dk/web.php (site 1)

De har SafeMode Off :)

Mvh. Michael.
Avatar billede therichman Nybegynder
26. december 2006 - 22:38 #9
jamen i123 kræver stadig man køber domænet hos dem, og det er MEGET dyrt i forhold til buydomains.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
27. december 2006 - 19:02 #10
Så billige er buydomains da heller ikke med domæner.

et dk koster 84 kr. det første år. Gratisdns tager 79 kr.
Avatar billede therichman Nybegynder
28. december 2006 - 13:38 #11
Ja det er rigtigt, men de har det billigste .de domæne jeg har kunnet finde - 119 kr/år
Jeg har nu bestilt mit domæne hos dem, og også købt hostingen igennem dem til 19 kr/mdr, da der ikke ser ud til at være nogen alternativ løsning.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 23:43 #12