Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. december 2006 - 17:16 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

acronis backup

Jeg vil lige høre jer af om programmet genstarter når jeg tager backup (og dermed i en bestemt tilstand) af windows systemet eller om programmet blot tager backup uden special tilstand. Jeg mener at have afprøvet acronis for lang tid siden hvor jeg også vil tage backup af windows (efter nyinstallering). Dengang genstartede acronis - nu her hvor jeg vil prøve igen tager den backup af C-drevet på helt almindelig vis, altså uden at genstarte først.

Venter spændt på jeres kommentarer:)
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2006 - 17:37 #1
Hej jeanette18 ;) the never ending story about acronis.. :) nej pc'en blir ikke genstartet når man tar' en backup ( går udfra at det er det du mener ? ) Go Jul :o)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. december 2006 - 14:40 #2
Heysa gratis:)
Tak var lige det jeg skulle sikre mig. Hos norton ghost plejer programmet at genstarte og gå i en dos-trance før den backupper og restorer windows.
Kan da lige nævne at jeg fortsat har problemer med at få lov til at downloade originalversionen som jeg har betalt for engang tilbage i september måned. Så firmaet virker ikke specielt proff:(

Fortsat god jul til dig:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. december 2006 - 14:41 #3
du plejer mig bekendt ikke at ville have point:o)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 16:21 #4
nope ska ikke ha point, Godt Nytår *<|8o)
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2006 - 23:16 #5
Fik  du ikke en kupon code, da du betalte? Med sådan en skulle man kunne downloade
fra denne side: http://shop.acronis.com/dr/v2/ec_Main.Entry17c?SID=54858&SP=10034&CID=266649&PID=&PN=1&V1=1450509&CUR=978
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 23:56 #6
retired> og det betyder ???
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 00:02 #7
Ja så vidt jeg kan se på siden, kan man ved at indtaste kupon coden,
få lov til at downloade det program man har betalt for.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. december 2006 - 01:44 #8
ok, det havde jeg overset, hvis ikke du har den kode, eller det ikke virker så kontakt dem, sales_eu@acronis.com
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 05:33 #9
Heysa retired. Jeg har fået et serienummer som jeg skal indtaste men er dette da det samme som en kuponkode?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 12:56 #10
Jeg har nu fået en bekræftelse på at min acronis er blevet registreret og jeg har ved at angive min kode kunne få adgang til programmet. Endelig efter 2 måneders ventetid.

Jeg vil selvfølgelig have oprettet nogle startdisketter så jeg kan få adgang til acronis  uden om windows, men når jeg klikker på CREATE BOOTABLE RESCUE MEDIA undersøger programmet harddiskene og så sker der bare ikke mere.
Alle andre menuklik virker i programmet.

Har prøvet at af- og geninstallere samt deaktiveret superadblocker programmet, har desværre ikke afhjulpet problemstillingen.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 14:11 #11
Ja hej jeanette, jeg er ikke helt med. Fik du downloadet en version af True Image,
som du kan sætte et serienummer ind i?
Angående startdisketter. Det lyder upraktisk. Man kan også vælge, at brænde en
bootdisk. Det har jeg gjort. Den er mere holdbar en startdisketter. Vælg alle
de muligheder der er for afkrydsning.
Hvis du ikke kan lave en bootdisk, må det være fordi, du ikke har indtastet
serienummeret. Du bruger vel ikke en "Trial" ? På den kan man ikke indtaste
serienummeret. Det er deres måde, at prøve på, at holde piratkopiering nede.
Ps. Det er også mig, som kalder sig gotfred, men jeg kommentere (næsten) ikke
spørgsmål mere, deraf "retired" Men som gratis skriver, er det her jo en "gammel"
historie.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 15:53 #12
ok godfred (øhh retired) sødt af dig. Nej trial er byttet ud med den "ægte". Den 26. december blev jeg registreret og mit serienummer er blevet benyttet til downloading af den ægte vare. 10.0 versionen.

Jeg kunne godt tænke mig såvel en startdiskette som en cd-rom, så er jeg da helgaderet såfremt uheldet skulle være ude.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 16:50 #13
Ja det kan du da også, men hvad er så problemet? Når du vælger "Create bootable
rescue media " skulle det køre smærtefrit.
Jeg har forøvrigt lige haft glæde af programmet - igen. Havde problemer med mit
CD drev og slettede "lover filter" Cd drevet fungerede - fint! Men både min
USB og min PS2 mus holdt op med at fungere. Den sædvanlige microsoft mystik,
men så havde jeg jo heldigvis et True image, og alt kører igen - herligt!
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 19:52 #14
Ja det er jo netop i sådanne tilfælde at det er rart at kunne restore.
Problemet er nu at når jeg klikker på CREATE BOOTABLE RESCUE MEDIA sker der bare ingenting bortset fra lige at programmet undersøger diskene, men jeg får ikke nogen kommandoer:(
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 20:21 #15
Det er vanskeligt for mig at forstå hvad der sker hos dig.
Når man trykker på på Ikonet - i dit tilfælde forstår jeg, at det er
True image 10 - får man muligheden for at lave en "bootable rescue media"
Man vælger derefter hvilket medie man foretrækker. Er det floppydisk,
sætter man en floppy i drevet og trykker næste, og så starter install.
af den første - af flere - diske. Ok, jeg har selv kun lavet en CD, og kan ikke se at man behøver at sikre sig med floppydiske.
Jeg havde ingen problemer med at lave en bootable CD.
Jeg kan ikke forsøge, at lave floppydiske, fordi jeg ikke har nogen.
Jeg vil gerne hjælpe, men jeg fatter ikke problemet. Du skriver, at du
ikke får nogen kommandoer, men at programmet undersøger diskene.
Når man laver en bootdisk, undersøger programmet ikke diskene. Det er ikke
relevant fordi, bootdisken er noget som, på forhånd, ligger i selve prog.
Det har ikke noget at gøre, med dine aktuelle diske. Du må bære dig
forkert ad.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 21:22 #16
Over i venstre side eller oppe under værktøjslinien http://peecee.dk/?id=18844,
klikker jeg på ikonet for CREATE BOOTABLE RESCUE MEDIA. Lige efter begynder acronis at analysere diskene. Dette kan ses på en lille bjælke nede i venstre hjørne af skærmen. Dette tager ca. 15 sekunder og herefter ville jeg mene at acronis skulle bede mig om at sætte 1. diskette i (ud af 8). Men i stedet for sker der bare ingenting. Klikker jeg på alle andre ikoner eller på teksterne ude under tools i venstre side reagere programmet som det skal på disse klik.

I en anden situation får jeg denne her fejlmelding: http://peecee.dk/?id=18845http://peecee.dk/?id=18845

Her har jeg dog skrevet til acronis support som har givet mig denne her melding:
Hello Jeanette.
Please be aware that this issue has been solved. The fix will be available in the next build of Acronis True Image 10.0 Home in the nearest future.

Thank you.

Note that you can quickly find the answers to your questions in Acronis Support

Knowledge Base at http://www.acronis.com/homecomputing/support/kb/

Sincerely yours,

Konstantin Karikov
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 21:23 #17
Så måske ligger der en fejl mere her i 10.0 versionen.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 22:12 #18
Det ser helt absurt ud for mig. Du er jo inde i noget helt andet, nemlig backup.
Hvis det er Acronis skyld, så har de lavet en utilgivelig grov fejl. Det er dog
besynderligt, for den fejl er aldrig sket for dem før. Du burde forlange, at de
som kompensation, sendte dig Workstation 9.1. Den fungerer i alt fald.
Er det det samme når du åbner fra start Acronis, somnår du trykker på True image
ikonet?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 22:38 #19
Jeg kommer i tanke om, at jeg engang havde lånt True image 10, men smed den ud fordi,
den påstod, at mine images var kode beskyttede, hvad der var forkert.
Så det er da muligt, at Acronis har lavet noget rigtigt L... med 10érn.
Hvis du er interesseret, kan jeg godt sende dig bootdisken fra Workstation, den
må også kunne arbejde med 10érn. Den er på 82,5MB og skal brændes med f.eks. Nero.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 22:46 #20
Tusind tak for tilbuddet. Jeg venter dog lige og ser tiden an m.h.t. deres fix.

Du har helt ret i at workstation 9.1. virker. Jeg har ved tidligere lejlighed prøvet den af og der havde jeg ingen problemer med at lave de 8 disketter som jeg faktisk stadigvæk har liggende.
Grunden til at jeg ikke længere har workstation 9.1 skyldes ene og alene at jeg foretrækker licensbetalte programmer, men skal det være forbundet med sådan noget bøvl som det her, fortryder jeg næsten min ærlighed.

Kom rigtig godt ind i det nye år som jeg håber bliver lykkebringende for jer begge to her i tråden:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. december 2006 - 22:48 #21
Kom til at tænke på at jeg faktisk gerne ville høre dem af om de vil sende mig workstation udgaven. Jeg kunne vel ikke be` dig om du evt. ville lave en opsætning på engelsk for mig, da jeg ikke er så stærk til det sprog (endnu)?!
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2006 - 22:49 #22
Tak i lige måde! Og måske kan 9.1 bootfilerne også åbne 10?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 16:56 #23
Den 27. oktober indbetalte jeg 62,49 euro for at få 10.0 versionen. Den 25. december modtog jeg så omsider downloadlinket til produktet, som så har vist sig indeholde adskillige fejl.

Nu har jeg bedt om at få pengene igen men får denne her tilbagemelding:
Hello,

We are very sorry that you are displeased with the work of Acronis software.Our teams worked hard to create a good and reliable software, that works fine on many computers in the world.

We can replace your product with another Acronis software (except server versions of Acronis True Image 9.1 and Acronis True Image 9.1 Workstation). The list of the available products can be found at: http://www.acronis.com/homecomputing/products/
Please let us know your choice and we will provide you with the download link and a serial number for the desired product.

We are awaiting your decision.

Thank you.

-----de er vist ikke meget for at slippe pengene. Her tilbyder de mig samme version som jeg jo har betalt for èn gang og ellers noget som ikke ligner et backup program.
Jeg har forespugt dem af om ikke de ville sende mig 9.1 workstation udgaven istedet for, men nej.......

Hvad mener I ?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 17:57 #24
Så vidt jeg husker fra en anden tråd, har Acronis erkendt at der er fejl,
og så bør de refundere dine penge. At du går med til at modtage Workstation
i stedet for, burde de være glade for.
At deres team har arbejdet hårdt, er noget udenomssnak, som ikke kommer
dig ved. Acronis har ikke behandlet dig rimeligt, men desværre står du
dårligt, hvis de stædigt afviser at give dig pengene igen.
Det er synd, at det er hvad du får for din ærlighed:(
Prøv at insistere på at du vil have workstation og så betale prisforskellen.
Det er bestemt ikke alle Acronis produkter som er gode og
Acronis Disk Director Suite 10.0 Som "kan" partitionere, ødelagde en
partition med programmer, for mig. Så jeg kan ikke anbefale andre af
deres.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 18:48 #25
Har lige set lidt på de gamle kommentarer. Du skriver, du har disketterne fra Workstation.
Der skulle da ikke være noget i vejen for, at de kan åbne True image 10.
Har du prøvet, om du, på dit licensnummer, kan downloade en ny True image 10?
Måske har de fået rettet fejlen?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 20:02 #26
Jeg vil prøve at downloade den èn gang til og se om det virker. Men i første omgang vil jeg forsøge - stædigt - at få den ombytttet til workstation 9.1.
Jeg har lagt mærke til at der på nettet og i nogle tråde her på eksperten er en del omtale om mulighederne for at benytte sig af raid systemer. Lyder da til at det kunne være et alternativ. Jeg vil ihvertfald gå på jagt for at undersøge mulighederne.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 20:03 #27
Ög godfred, nu skal du altså have de point:)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 20:28 #28
RAID, ja både og. Så skal du køre det system med at der bliver skrevet
det samme på 2 HD diske. Der er jo bare det ved det, at går der kuk eller
virus i det, så er det på begge diske. Nej jeg mener at man har brug for
et Image for at sikre sig. Især er det sikkert, hvis man kopiere et Image
til en DVD. Så kan alt "brænde sammen" og man kan fortsætte efter en
formation eller med en ny HD disk.
Jeg er sådan mest interesseret i point, når en bruger, efter at være
blevet hjulpet, prøver at snuppe dem selv, så VIL jeg have dem. Ellers
skal jeg jo bare have til mine egne spørgsmål, og der kan jeg ikke løbe
tør længere. Og "Historien" er jo ikke forbi, eller for at citere gratis:
"the never ending story about acronis" :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 20:52 #29
Nu siger du godt nok at et evt. "crash" vil gå ud over begge diske ved en spejling (tror jeg nok det hedder), men netop i dèn situation skulle det (iflg diverse links som jeg kan forstå det med min lille viden på det felt) fungere sådan at den ene disk har reddet dataterne for den anden.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 21:08 #30
Ja det er da rigtigt, i den situation, at noget går galt på den ene disk.
F.eks hvis partitionen ryger eller der er mekanisk fejl. men skrives der
"nisse" på den ene, skrives der også "nisse" på den anden. Så alskens
virus og spyware, som man ikke altid kan komme af med, får man i dublet.
Det skal ikke forstås sådan, at man ikke kan have glæde af RAID, hvis man
vil ofre en HD på sagen. Det kan bare ikke sikre dig, på samme måde som
et image, som ligger originalt og uberørt.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 21:29 #31
ok, du får ihvertfald tak for debatten:)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 21:34 #32
Skriv når næste kapitel er klar:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2007 - 21:47 #33
oki:)