Avatar billede rieper Nybegynder
30. januar 2007 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dårlige print

Jeg har en Canon Pixma IP8500, og den laver grimme prints. Striber, forkerte farver, uskarpt... Jeg har tjekket farvepatroner og renset den utrolig mange gange. Nogle gode ideér fra nogle eksperter?

Tak Rieper
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. januar 2007 - 14:56 #1
Prøv at sætte printkvaliteten op i egenskaber for printeren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2007 - 14:57 #2
Er det originale eller genfyldte patroner?

Genfyldte slides jo, og på et eller andet tidspunkt er de døde... - og farverne er også gerne let forvanskede...

Ellers må du forsøge en printerkalibrering.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. januar 2007 - 15:05 #3
Og ved flere uoriginale patroner skal du huske at pille det lille stykke "tape" af foran i toppen, så blækken kan flyde...
Avatar billede halifax Nybegynder
30. januar 2007 - 15:36 #4
Ole Madsen, printerekspert - Nu du er her, gider du se på dette vedr. udprintning?
http://www.eksperten.dk/spm/756378

Undskyld off topic indlæg i dette sørgsmpl.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2007 - 18:42 #5
Har den virket ok før?

Har du selv sat printerhovedet i? Hvis det ikke bliver gjort korrekt, får du problemer. Og sidder patronerne korrekt?

Og hvis du printer meget, kan printerhovedet være slidt op.

Jeg har selv skiftet min gamle Canon S820 ud for ca. 8 måneder siden med en IP8500 pga. et udslidt printerhoved.
Avatar billede rieper Nybegynder
04. februar 2007 - 18:00 #6
tak for jeres svar. Prøver at bestille nogle nye patroner og noget andet photopapir. Det har jeg på fornemmelsen at det virker.

smid svar
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2007 - 18:02 #7
I øvrigt skal du *aldrig* købe HP-papir - Jeg har MEGET dårlige erfaringer med HP-papir. Farverne bliver helt forkerte og på noget papir "trænger det slet ikke ind i papiret... Jeg har bedst erfaring med Canon's eget fotopapir, samt noget "Everyday Photo Paper" billigt noget, kan ikke huske detaljerne (er ikke lige hjemme nu)...

Ingen pts til mig :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2007 - 20:15 #8
Printerpapiret er helt afhængigt af blækket du bruger. HP har optimeret deres blæk og papir, så de passer sammen - Canon har gjort det samme, o.s.v....
Og så er der nogen der prøver at ramme det brede marked.

Så det er lidt "farligt" at nedgøre eller anbefale noget fotopapir, frem for andet. Det afhænger af blækket (og af om du vælger det rette papir i printeropsætningen....)

Hermed et svar, hvis det virkede med ny patroner....
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2007 - 20:17 #9
ole_madsen, Nej, det er ikke farligt at fraråde en Canon-bruger at bruge HP-papir - HP papir og Canon-blæk er ikke et godt mix ;) Jeg skrev det kun fordi han har en Canon-printer.