Avatar billede heenet Novice
31. januar 2007 - 23:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intet billede på TV

Jeg har netop købt et Sapphire Radeon 1950 Pro grafikort.
Det er har 2 gange DVI, samt 1 gange S-VHS (formoder jer. det er med 7 ben i stikket).
Jeg har computerskærmen i den ene DVI, og så vil jeg gerne have noget billed på mit TV. Men der sker intet.
Jeg har prøvet både i Catalyst Control Center og bare ved at at udvide skrivebordet til sekundær skærm.
Der fulgte kun et kabel med, som passer i det runde 7 benene stik. Dette kabel ende ud i 3 1-benede stik i farverne rød, grøn og blå. Jeg kører det simpelt til TV med 3 ledninger: Gul for video, og rød og hvid for højre og venstre lyd.
Kan jeg så bruge det medfølgende kabel?
Jeg har prøvet med kablet fra min bærbar, som passer i det runde stik i grafikkortet. Dette kabel ender i et gult video stik, men det virker heller ikke.

Er der noget galt med mit kort eller med mig?

Det kan nævnes at det er installeret på et Asus P5B bundkort, og styresystemet er Windows XP Pro.

På forhånd tak
31. januar 2007 - 23:40 #1
nej det medfølgende kabel er component ud (Y, r-y og b-y), så det kan du ikke tilslutte dit tv uden du har component indgang (det er ikke det samme som RGB indgang, som også kaldes component nogle steder)

hvilket TV har du ?

(ps det hedder S-Video, S-VHS er en video standard)
Avatar billede heenet Novice
01. februar 2007 - 00:54 #2
Der kommer billede ud. Jeg har et nyere LCD TV med rød, grøn, bæå indgang og så virker det. hedder det component? (hvad betyder bogstaverne?)
Mit LCD TV er i køkkenet, og det er TV i stuen som jeg gerne vil se computerskrivebordet på.

Mit TV i stuen er et traditionelt billedrørs TV med antenne, scart og videostik (Composit Video ifølge av-connection.dk)
Kan det bare ikke lade sig gøre, eller kan man få et stik/kabel som kan konverterer component til Composit Video?
Avatar billede heenet Novice
01. februar 2007 - 00:55 #3
bæå=blå
01. februar 2007 - 06:12 #4
det er forkert det jeg har skrevet :O det stik du har sender et RGB signal ud, hvilket gør sagen noget bedre, (men kun hvis dit tv i stuen kan tage et RGB signal direkte, det kan alle nye), men du skal have lavet et kabel der går fra phono stik, til scart, og husker jeg ikke forkert, skal der bruges lidt mere, da sync er på Y indgangen i scart stikket (det undersøger jeg senere, har det stående i en bog et sted)
Avatar billede heenet Novice
01. februar 2007 - 13:20 #5
Det er da rart at jeg ikke er den eneste der kan blive lidt forvirret :-)
Men jeg har snakket med forhandleren, og jeg kan bare sende det retur, hvilket jeg tror jeg gør, da det hele lyder til at blive lidt besværligt og endnu mere forvirrende.
Jeg er heller ikke synderligt imponeret over Sapphires manualer osv. så jeg tror jeg køber et Asus kort, da alt andet i min PC er Asus.

Jeg har kig på følgende:
ASUS EAX1950PRO/CF/HTDP/2 Radeon 1950PRO PCI-E 256M DDR3
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=254139

Ifølge Proshop.dk kan den løse mit problem, men det ser det ikke ud til ifølge specifikationerne på Asus.com.
Så da jeg de seneste år har haft lidt problemer med ATIs software, er jeg nu ved at have besluttet mig for at give lidt mere, og få dette kort:
ASUS EN7950GT/HTDP - NVIDIA GeForce 7950 GT / 400 MHz / PCI Express x16
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=262992

Kan sidstnævnte kort løse mit problem?

Desuden er køleren på Radeon 1950Pro kortene vanvittig stor, og det ser de ikke ud til at være på GeForce 7950 GT'en.

Husk at lave næste indlæg som et svar :-)
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 13:27 #6
jeg har også bedst erfaringer med nvidea kort på det område, men er nok en smagssag ;) (jeg er tidligere rene-petersen).
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 13:28 #7
med mit X800 kort, fik jeg både kabel med til component, composite, og s-video kabel, så er nu ellers ret sikker på du godt skulle kunne få det kort du har nu til at spille.
Avatar billede heenet Novice
01. februar 2007 - 14:10 #8
Jeg har sendt mail til forhandleren for at få konstateret, at GeForce kortet kan indgå i mit setup uden problemer. Får jeg grønt lys, så skifter jeg.
Men tak for hjælper. Nu satser jeg på, at screem_brille rent faktisk er lig med rene-petersen og fyrer pointene afsted :-)
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 14:19 #9
det kan du være 100% sikker på det er ;) (altså samme person ;))