Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. februar 2007 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Marker andet link end det første

Jeg sidder og roder med at lave en wap-side og er meget grøn bag ørerne, hvad det angår. Jeg har en side lavet i wml, der består af en række links. Når siden loades på min mobil, er det øverste/første link markeret. Hvordan gøres, at det ikke er det første link, der er markeret som standard, men i stedet det andet eller det tredje?
Avatar billede janegil Nybegynder
07. februar 2007 - 16:14 #1
Få se URLen til siden?

Eventuelt koden?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
09. februar 2007 - 10:19 #2
Som det er nu, er linkTop1 det første, der bliver markeret, når der trykkes "ned" på mobilens keypad. Jeg vil gerne, at når siden loades er link1 markeret og når der trykkes "ned" på mobilens keypad markeres link2 og så videre. Det virker måske lidt fjollet, men det er meget vigtigt, at jeg finder en løsning på (mit eget skabte)problemet:-)

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>
<card id="card1"  title="forside"><p>
<table columns="1" width="100%" cellspacing=0 cellpadding=4>
<tr bgcolor="#000000">
<td><b><font color="#FFFFFF">Overskrift</td></br></font>
</tr>
</table>
</p>

<p>
<anchor><font color="#000000">LinkTop1<go href="test.wml"/></font></anchor>
<anchor><font color="#000000">LinkTop2<go href="test.wml"/></font></anchor>
<anchor><font color="#000000">LinkTop3<go href="test.wml"/></font></anchor>
</p>

<p>
<table columns="1" align=left width="100%" cellspacing=2 cellpadding=0>
<tr bgcolor="#33CCFF">
<td><b><font color="#FFFFFF">Nyhed/Reklame</td></br></font>
</tr>
</table>
</p>

<p>
<table columns="1" align=left width="100%" cellspacing=2 cellpadding=0>
<tr bgcolor="#33CCFF">
<td><b><font color="#FFFFFF">Kategorier</td></br></font>
</tr>
</table>
</p>

<p>
<anchor><font color="#000000">Link 1<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 2<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 3<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 4<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 5<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 6<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 7<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 8<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 9<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 10<go href="test.wml"/></font></anchor> •
<anchor><font color="#000000">Link 11<go href="test.wml"/></font></anchor> •
</p>

<p>
<table columns="1" align=left width="100%" cellspacing=2 cellpadding=0>
<tr bgcolor="#33CCFF">
<td><b><font color="#FFFFFF">BannerTing</td></br></font>
</tr>
</table>
</p>

<p>
<anchor><font color="#000000" face="sans-serif">Link 13<go href="test.wml"/></font></anchor>
<anchor><font color="#000000">Link 14<go href="test.wml"/></font></anchor>
<anchor><font color="#000000">Link 15<go href="test.wml"/></font></anchor>
</p>

</card>
</wml>
Avatar billede janegil Nybegynder
09. februar 2007 - 11:24 #3
Mon du kan bruke tabindex? HTML-dokumentasjon på http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#adef-tabindex

Jeg vet ikke en gang om det kan gjøre det du ønsker i HTML - langt mindre om det er lovlig (og fungerer) i WML.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
09. februar 2007 - 13:28 #4
Det var et godt bud, men jeg kunne ikke få det til at virke på min mobil. Hverken som html eller som wml. På en PC virker html-versionen med tabindex dog fint, så det må være mobilen, der ikke kan håndtere det.

Jeg er stadig for alle typer af forslag:)
Avatar billede sprutnik Nybegynder
09. februar 2007 - 13:30 #5
*åben
Avatar billede janegil Nybegynder
09. februar 2007 - 14:21 #6
En annen mulighet er jo å legge den lenken som skal ha fokuset først?

En tredje er å flytte fokus med skripting - WML skripting er dog ukjent terreng for meg.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. marts 2008 - 04:49 #7
svar