Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 19:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Irriterende reklamepopup

Når jegbruger IE er der pludselig begyndt at komme irriterende reklamepopups fra b.la. PartyPoker op.
De kommer altid i et nyt vindue,
Er der nogle der ved hvordan man kan fjerne disse, er det en indstilling i reg. databasen eller hvad?
09. marts 2007 - 20:34 #1
... start med at stikke mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 20:53 #2
Jamen det er nu gjort, ser således ud:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\McTray.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Yahoo! Widget Engine\YahooWidgetEngine.exe
C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Downloads\alternativ.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.windowsxlive.net
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Programmer\BitComet\tools\BitCometBHO.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Second Else List Pop] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Bleh Name Second Else\copy bows.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\lclock.exe
O4 - HKCU\..\Run: [messlive] C:\DOCUME~1\LEIFHO~1\APPLIC~1\OBJBAR~1\Inside proc.exe
O4 - Startup: Yahoo! Widget Engine.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Yahoo! Widget Engine\YahooWidgetEngine.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: Download all links using BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Download all videos using BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm
O8 - Extra context menu item: Download link using &BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\Programmer\Paltalk Messenger\Paltalk.exe (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {266B9238-31A5-4B53-9039-272FE846DF9D} (DiameterTransfer Control) - http://www.sis.com/download/SISTransfer.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.safety.live.com/resource/download/scanner/wlscbase969.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp03.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: Microsoft Corporation - Unknown owner - C:\WINDOWS\utorrent.exe
O23 - Service: NetOp Helper ver. 8.00 (2005061) (NetOp Host for NT Service) - Danware Data A/S - C:\Programmer\Danware Data\NetOp Remote Control\HOST\NHOSTSVC.EXE
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
09. marts 2007 - 22:31 #3
Joooo - der er et par stykker af Uønskede elementer/'snavs' - skal fixes i et par omgange...

Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Klik på "Scan for Vundo"-knappen. Når programmet er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen

Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at genstarte computeren. Det skal du acceptere.

Genstart herefter computeren, og lav en ny log med HJT, som du lægger herind. Læg også indholdet af denne fil herind: C:\vundofix.txt

Bemærk: Det er muligt at Vundofix ved første scanning finder en fil, som den ikke kan fjerne i første omgang. Så vil Vundofixet genstarte, og fortsætte efter genstarten. HVis dette sker, skal du bare følge instruktionerne ovenfor efter genstarten (startende med "Klik på Scan for Vundo-knappen")

PS: Hvad bruger du BitComet til ?
Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 22:42 #4
Den fik jeg installeret, men har aldrig brugt den, og heller ikke fået den afinstalleret.
Skulle virke som downloader til et eller andet jeg ikke kan huske?
Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 22:43 #5
Men det er ikke den, da den har ligget her et stykke tid.
Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 22:56 #6
VunDoFix fandt intet.
Problemet hat heller ikke været der  den sidsta time HMMMMMMM??
Avatar billede resist Nybegynder
09. marts 2007 - 23:18 #7
Hej ;-)

Afinstaller BitComet og eventuelle andre fildelingsprogrammer via tilføj/fjern programmer.

Hent NoLop.exe og gem den på skrivebordet:
http://www.spywareedge.net/nolop/NoLop.exe

Kør programmet. Tryk på "Search and Destroy"-knappen. Hvis den finder noget, bliver du bedt om at trykke på Reboot-knappen. Dette skal du så gøre.

Efter genstarten har NoLop.exe lavet en log-fil, der ligger her: C:\NoLop.txt
Kopiér indholdet af denne fil herind sammen med en ny log fra Hijackthis.
Avatar billede leho Nybegynder
09. marts 2007 - 23:30 #8
Jeg tror jeg har fået det ordnet.
Her ikke haft problemet her i aften.
Prøver lige det sidse aligevel.
10. marts 2007 - 00:12 #9
Det skulle også have være mit næste/oprindelige forslag... for denne ser jo 'sjov' ud ->
[Second Else List Pop]
Avatar billede resist Nybegynder
10. marts 2007 - 00:21 #10
dr1 >>> jeg håber, at du opfatter mit indlæg som en hjælp - og ikke andet ;-)
Avatar billede leho Nybegynder
10. marts 2007 - 09:26 #11
Jo, jeg opfatter skam det som en hjælp, og er glad for denne.
Jeg var vist bare lidt for hurtig, da der kom popup igen i dag :-)

Har afinstallerete BitComet, kørt VunDoFix(som intet fadt), NoLoop og HijackThis, og her er loggene:
VofoFix fandt som sagt intet.

VundoFix V6.3.15

Checking Java version...

Sun Java not detected
Scan started at 22:36:23 09-03-2007

Listing files found while scanning....

No infected files were found.

VundoFix V6.3.15

Checking Java version...

Sun Java not detected
Scan started at 09:12:24 10-03-2007

Listing files found while scanning....

No infected files were found.

*******************************************************************************************

NoLop! Log by Skate_Punk_21

Please Note: any existing old logs will have now been renamed to NoLop!OLD.log

Fix running from: C:\
[10-03-2007]
[09:18:22]

---Infection Files Found/Removed---
NO INFECTION FILES FOUND - Cleaning Aborted.

---Listing AppData sub directories---

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Ahead
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Apple Computer
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Bleh Name Second Else
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Cyberlink
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Danware Data
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Dvd Shrink
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Google
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Mcafee
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft Corporation
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft Help
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Pc Suite
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Raxco
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Real  -- EMPTY Directory
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Techsmith
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Windows Genuine Advantage
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Windows Live Toolbar
C:\Documents and Settings\Default User\Application Data\Microsoft
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Adobe
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Adobeum
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Ahead
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Apple Computer
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Arcsoft
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Canon
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Cryptomathic
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Cyberlink
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Danware Data
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Datalayer
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Google
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Help  -- EMPTY Directory
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Identities
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Idmcomp
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Intervideo
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Lavasoft
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Macromedia
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Media Player Classic
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Microsoft
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Microsoft Web Folders  -- EMPTY Directory
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Mozilla  -- EMPTY Directory
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Nokia
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Nokia Multimedia Player
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Obj Barb Bows
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Paltalk
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Pc Suite
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Politiken
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Real
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Skype
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Slysoft
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Stardock
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Styler
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Sun
C:\Documents and Settings\Leif\Application Data\Sync App Settings
C:\Documents and Settings\Localservice\Application Data\Microsoft
C:\Documents and Settings\Networkservice\Application Data\Microsoft

***************************************************************************

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\WINDOWS\utorrent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\McTray.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Yahoo! Widget Engine\YahooWidgetEngine.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\VundoFix.exe
C:\Programmer\IDM Computer Solutions\UltraEdit-32\uedit32.exe
C:\alternativ.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.windowsxlive.net
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\LClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Second Else List Pop] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Bleh Name Second Else\copy bows.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LClock] C:\Programmer\LClock\lclock.exe
O4 - HKCU\..\Run: [messlive] C:\DOCUME~1\LEIFHO~1\APPLIC~1\OBJBAR~1\Inside proc.exe
O4 - Startup: Yahoo! Widget Engine.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Yahoo! Widget Engine\YahooWidgetEngine.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\Programmer\Paltalk Messenger\Paltalk.exe (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {266B9238-31A5-4B53-9039-272FE846DF9D} (DiameterTransfer Control) - http://www.sis.com/download/SISTransfer.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp03.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: Microsoft Corporation - Unknown owner - C:\WINDOWS\utorrent.exe
O23 - Service: NetOp Helper ver. 8.00 (2005061) (NetOp Host for NT Service) - Danware Data A/S - C:\Programmer\Danware Data\NetOp Remote Control\HOST\NHOSTSVC.EXE
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
11. marts 2007 - 23:35 #12
Så må de fixes manuelt ->

Hent denne her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
(Du skal dog ikke aktivere den endnu...)

------------------------------------------------------------------------

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* Microsoft Corporation - Unknown owner
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Second Else List Pop] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Bleh Name Second Else\copy bows.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [messlive] C:\DOCUME~1\LEIFHO~1\APPLIC~1\OBJBAR~1\Inside proc.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O23 - Service: Microsoft Corporation - Unknown owner - C:\WINDOWS\utorrent.exe

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Bleh Name Second Else <- Hele mappen
C:\DOCUME~1\LEIFHO~1\APPLIC~1\OBJBAR~1\Inside proc.exe
C:\Programmer\BitComet\ <- Hele mappen
C:\WINDOWS\utorrent.exe

------------------------------------------------------------------------

Nu kører du mwav skanneren som vi hentede før
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.

Genstart normalt.

------------------------------------------------------------------------

RegBase oprydning ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

------------------------------------------------------------------------

Vedlæg en frisk scanning med HiJackThis sammen med reslutatet fra mwav scanneren ...
Avatar billede leho Nybegynder
13. marts 2007 - 10:16 #13
Jeg har kørt mwav og fandt faktisk virus.
Den endte med en log på over 18000 (22 mb) linier, samt flere fundet vira, så jeg tog derfor den beslutning, at det vist var bedre at ominstallere maskinen.
Håber ikke du føler at din tid har været spildt på mig, og jeg vil gerne takke dig mange gange for din brugte tid.
Tror bare at det er den bedste løsning.
13. marts 2007 - 10:27 #14
Du får lige 'talen':

Her er hvorfor torrents og alle andre P2P systemer skal fjernes.
Her er lidt læsning om P2P og risici ved at bruge dem.

http://newz.dk/forum/item/51863/ - http://www.benedelman.org/news/010205-1.html (engelsk desværre)
http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/online/p2p_file_sharing.mspx
http://www.computerworld.dk/art/29010
http://www.pressbox.dk/Default.asp?obj=arkiv&id=10118

P2P er noget skrammel, man åbner sin maskine for omverdenen, det beskyttelse man i dyre domme har købt, eller hentet freewareversioner af, bliver udsat for alle mulige angreb, heldigvis kan nogle programmer holde det ude, men da det i sagens natur er "skidt"programmøren der er foran, vil der uværgerligt slippe noget igennem.

Den seneste tids debat om Rootkits, og hvor stort et problem de allerede er, burde også få folk til at genoverveje brugen af P2P.
http://www.computerforensics.dk/rootkits.htm
Der er ingen garanti for at det spil, program, film eller musik man henter ikke er inficeret, tværtimod er risikoen for det enorm.
Avatar billede leho Nybegynder
13. marts 2007 - 14:07 #16
Takker igen for det.
Jeg er helt klar på ovenstående, og ved også det var selvforskyldt.

På den anden side, så kører maskinen igen med fuld knald :-)
Avatar billede anders1983 Nybegynder
08. april 2007 - 10:47 #17
Hejsa jeg har nøjagtigt samme problem.. altså med pop up's! (også fra party poker)

Her er min log fra Hijack This.

Er der nogen der gider at kigge på den mvh. Anders

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
C:\WINDOWS\system32\DVDRAMSV.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA Applet\TAPPSRV.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Toshiba\Tvs\TvsTray.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Toshiba\Toshiba Applet\thotkey.exe
C:\WINDOWS\system32\TPSMain.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-zoomfunktion\SmoothView.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\Touch and Launch\PadExe.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-programmer\TFncKy.exe
C:\WINDOWS\system32\TPSBattM.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSServ.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFXFER.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Orb Networks\Orb\bin\OrbTray.exe
C:\WINDOWS\system32\RAMASST.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Orb Networks\Orb\bin\Orb.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\LimeWire\LimeWire.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe
C:\Programmer\ANTI VIRUS\HiJack This\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euroinvestor.dk/Debat/Debat.aspx?Listno=74
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\NppBho.dll
O2 - BHO: (no name) - {57E218E6-5A80-4f0c-AB25-83598F25D7E9} - C:\WINDOWS\system32\tmp11A.tmp.dll (file missing)
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: (no name) - {eb4bdb79-0b75-493b-a34e-affffccf2ec7} - C:\WINDOWS\system32\msj082.dll
O3 - Toolbar: Norton-værktøjslinjen - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\UIBHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Tvs] C:\Programmer\Toshiba\Tvs\TvsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THotkey] C:\Programmer\Toshiba\Toshiba Applet\thotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPSMain] TPSMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NDSTray.exe] NDSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmoothView] C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-zoomfunktion\SmoothView.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PadTouch] C:\Programmer\TOSHIBA\Touch and Launch\PadExe.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TFncKy] TFncKy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CFSServ.exe] CFSServ.exe -NoClient
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton Internet Security\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VF0070 STISvc] RunDLL32.exe V0070Pin.dll,RunDLL32EP 513
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CmUsbSound] RunDll32 cmcnfgu.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [WinFlyer32.dll] "rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\WinFlyer32.dll,Run
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "C:\Programmer\Orb Networks\Orb\bin\OrbTray.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: RAMASST.lnk = C:\WINDOWS\system32\RAMASST.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: InterCasino $$$ - {909AAEB6-C2CB-4AB5-A7BB-C33B72AB4BFB} - C:\Documents and Settings\Anders Nørregaard\Skrivebord\InterCasino $$$.lnk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: InterCasino $$$ - {909AAEB6-C2CB-4AB5-A7BB-C33B72AB4BFB} - C:\Documents and Settings\Anders Nørregaard\Skrivebord\InterCasino $$$.lnk (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: InterCasino $$$ - {909AAEB6-C2CB-4AB5-A7BB-C33B72AB4BFB} - http://www.intercasino.com (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: InterCasino $$$ - {909AAEB6-C2CB-4AB5-A7BB-C33B72AB4BFB} - http://www.intercasino.com (file missing) (HKCU)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://andersn1983.spaces.live.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CE3409C4-9E26-4F8E-83E4-778498F9E7B4} (PB_Uploader Class) - http://www.pixdiscount.com/clients/uploader_v2.1.0.56.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: msj082 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\msj082.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: DVD-RAM_Service - Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. - C:\WINDOWS\system32\DVDRAMSV.exe
O23 - Service: Symantec IS – Godkendelse af adgangskoder (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\isPwdSvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
O23 - Service: TOSHIBA Application Service (TAPPSRV) - TOSHIBA Corp. - C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA Applet\TAPPSRV.exe