Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. marts 2007 - 11:16 Der er 10 kommentarer

sms besked ved mail

Hejsa

Jeg har 7-10 kunder som sender mig mails med info, som jeg skal være meget OBS på, meget hurtigt.
Findes der en service et sted på nettet hvor man kan få tilsendt sms hvis der kommer mails.

Det jeg tænker på er f.eks. at opsætte en mail-adresse som hedder sos@mitdomæne.dk og herfra videresende mail'en til en adresse som f.eks. mitdomænenavn@service-udbyder.dk

Denne service-udbyder sender så en sms

Eller øhh.... Nogen andre ideer ??
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 11:24 #1
jeg ved tdc har en sådan service.
prøv at kigge lidt på http://mail.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. marts 2007 - 12:09 #2
Det er vist denne her du tænker på: http://tdconline.dk/popups/publish.php?id=1368
Det er ikke aktuelt at kunden selv skal gøre noget aktivt for at give besked
Avatar billede fagerholt Nybegynder
15. marts 2007 - 12:21 #3
En gang havde flere af teleselskaberne gratis sms-gateway, men nu er det vist kun Telia, som har det. Jeg har i mange år haft en forward af e-mails til xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk. Det er kun lige subjekt og det første af mailen jeg får, men det er nok til at se om det er vigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 12:45 #4
Nej du kan oprette en mailkonto ved tdc. Under indstillinger kan du så vælge at få tilsendt en sms når der dukker en ny mail op.
Det er så vidt jeg husker lidt ala fagerholt siger, med at du får emne samt lidt indhold fra mailen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. marts 2007 - 12:56 #5
Okay.... Jeg prøver :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. marts 2007 - 13:06 #6
Nu har jeg prøvet, og under indstillinger er der ikke en sådan funktion :-(
Nu håber jeg da så bare at de betingelser jeg sagde ja til ikke medfører rude-kuverter
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2007 - 13:24 #7
http://kundeservice.tdc.dk/privat/telefoni/faq.php?id=5984

Ifølge denne side kan det lade sig gøre ved TDC, mmen koster 50 ører pr. sms.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2007 - 13:28 #8
Og jeg har lige tjekket på min egen web-mail, der er funktionen under "Indstillinger" -> "Sms-notifikation"
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. marts 2007 - 13:53 #9
Arh.... Så er det nok fordi i er tdc-kunder.... Så kan jeg ikke bruge det
Det jeg har lavet er en fremail hos tdc....
Avatar billede japping Nybegynder
15. marts 2007 - 20:22 #10
svaret afhænger af, hvor vigtigt det er at du får SMS beskedden til et bestemt tidspunkt.

Jeg har tidligere fået installeret set sådant system til overvågning af produktionssystemer på en fabrik. Det er 3-4 år siden. Sådanne systemer hvor beskedden er fremme inden for max. 10 sekunder, kostede dengang kr. 3.000 om året samt ca. kr. 1,- pr. SMS.
Grunden til at vi valgte et sådant system var, at vi først afprøvede almindelige SMS'er. Her oplevede vi at nogle SMS'er var op til flere dage om at nå frem. Efter nærmere undersøgelser fandt vi ud af, at dagene op til og i weekenderne havde lange svartider.

Jeg har søgt på google med "SMS gateway email" og fandt bla. http://produkt.safehouse.dk/ som er TDC Partner. Dette stemmer med at vi heller ikke kunne finde denne produkttype hos TDC for 3-4 år siden.

Jeg vil anbefalde dig at definere dine behov og søge på Google. Find 2-4 firmaer og hør hvad de kan tilbyde.