Avatar billede webhelpers Praktikant
26. marts 2007 - 23:34 Der er 3 kommentarer

Film database

Hej,

Nogen der kender til en udbyder på nettet, hvor data om film, skuespillere og billeder fra film kan downloades, abonneres eller købes?

Vh
Avatar billede lrp Nybegynder
26. marts 2007 - 23:39 #1
Hej.

Har du prøvet www.imdb.com?
Avatar billede webhelpers Praktikant
27. marts 2007 - 00:04 #2
Ja, de er meget protektive omkring deres data, og det er selvf. også klart. Men der må findes et sted, der sælger simple data om film, såsom titel, udgivelsesår, skuespillere osv.
Avatar billede groop Nybegynder
27. marts 2007 - 00:41 #3
Generel info som er det du ønsker ser jeg intet forkert i at hente fra den pågældende udbyder. Det er generelle informationer der gjort frit tilgængelige af de enkelte studier. Alternativt kan du hente dem hos de enkelte studier. Det er noget andet når det gælder andre informationer som fx. en skuespillers baggrundshistorie ect. Selv der må du sådanset godt bruge informationerne til at skrive dine egne artikler såfremt du bare nævner dine kilder.