Avatar billede david89 Nybegynder
04. april 2007 - 10:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med reinstall.

Jeg sidder med en computer, der er så inficeret med spyware og systemfejl at jeg ser mig nødsaget til at geninstallere Windows XP.

Desværre er dette ikke muligt. Når Windows XP installationen booter op på min computer går der ikke særlig lang tid før jeg får en "FAULT_IN_NON_PAGE_AREA" blå skærm fejl.

Umiddelbart kan jeg ikke lige få øje på hvorledes problemet skal takles. Nogen idéer?

på forhånd tak,

David
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2007 - 10:17 #1
Jeg ville starte med en omgang Killdisk, hvis alt alligevel skal slettes http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2007 - 10:20 #2
Det kunne godt være en RAM-fejl så du kan teste med http://www.memtest86.com/
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2007 - 11:22 #3
hvis du henter ultimate boot cd, og brænder den ud på en skive, har du både killdisk, memtest86, og diverse producenters disk diagoniserings værktøj, så du også kan teste harddisken.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2007 - 12:01 #4
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2007 - 12:11 #5
Mit første indtryk var at du aldrig blev rigtig færdig med installationen? Hvis du blev færdig, så lagde du vel også SP2 på og alle opdateringer?
Avatar billede david89 Nybegynder
05. april 2007 - 11:31 #6
Tak for jeres svar.

Jeg vil starte med at slå haddisken ihjel med killdisk. Det program ser ondt ud!

Efterfølgende vil jeg teste hardwaren med ultimate boot cd.

Jeg vender tilbage når processen er oversteået :)
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 11:45 #7
husk at killdisk OGSÅ er på ultimate boot cd, så du kan nøjes med at hente den ;)
Avatar billede david89 Nybegynder
05. april 2007 - 11:48 #8
tak for tippet. det sparer mig noget tid. :)
Avatar billede david89 Nybegynder
05. april 2007 - 12:58 #9
Der er opstået nogle problemer, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg kan ikke få computeren til at boote på UBCD. Jeg har hentet Exe filen, extractet den , smidt den komprimerede fil ned på en cd. pakkede den komprimerede fil ud og lagde hele  programmet ned på en cd. men intet af det virker.

den vil bare ikke boote op på den cd. gør jeg noget galt?
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 13:06 #10
ja, den fil du ender med er jo en IDO fil, den skal IKKE pakkes ud, (da det er en image fil) skal du brænde den som den er, så "pakkes" den automatisk ud til skiven, hvis du benytter Nero, er det "burn image" du skal benytte.
Avatar billede david89 Nybegynder
06. april 2007 - 12:40 #11
Fik UBCD til at virke.

Fik nuked harddisken. Men andre problemer er desværre opståeet, så jeg opretter et nyt spm.

Lig venligst et svar så point kan blive delt ud.

Mange tak for hjælpen :)

/David
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 12:51 #12
svar ;)
Avatar billede nva Praktikant
10. april 2007 - 13:05 #13
svar