Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formaterer jeg fra XP pro?

Hejsa.
hvordan kommer jeg ud i Dos, så jeg kan komme til at formatere i Windows XP Pro?

Simonia
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2007 - 12:20 #1
man bruger ikke det gamle  Format C:  mere
du indsætter din xp installations cd, og påbegynder installationen, her får du muligheden for at formaterer dit C drev eller alle dine drev, og starte en frisk installation af xp.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 12:20 #2
Der findes ikke DOS som sådan i XP. Du skal gå ind i din BIOS og ændre boot rækkefølgen, så cdrom drev er 1 boot device, hdd er 2 boot device. Så sætter du din XP pro skive i, så vil den bede dig om at trykke på en tast for at starte fra cd og så er det bare at følge instruktionerne
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 12:21 #3
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 12:21 #4
Skal du formatere din primære partition er det en god ide at starte install fra boot up ikke fra XP
Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:22 #5
Det har jeg gjort, men der hvor det så bliver muligt at formatere, skal jeg jo til at slette mine partitioner og min harddisk er delt i 2. C: og d: og drev d har jeg alle mine backups på, så den skal ikke røres ved jo....
Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:23 #6
Hvordan gør jeg det drgonzo, for det er netop, hvad jeg skal.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 12:24 #7
Så kun slet c og installer på den
Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:24 #8
så jeg skal vælge: slet partition på c: og så kører det automatisk?

Skriv lige svar tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 12:26 #9
Start com, tryk delete eller f2 under opstart så burde du komme i bios. Her skal du finde noget med boot rækkefølge og ændre det så cdrom er 1 boot device. Herefter save changes and exit. Så vil den under opstart bede dig om at trykke på en tast for at starte fra CD og så skal du bare følge instruktionerne
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 12:27 #10
Du vil under install kunne trykke "L" mener jeg det er for at slette en partition. Slet C partitionen. Derefter tryk "O" for at oprette en ny partition. Install på den
Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:28 #11
ja der er jeg længe jo, men hvad skal jeg gøre i partitionsmenuen, hvis jeg sletter c: sletter den så ikke min d: også?
Avatar billede simonia Nybegynder
10. april 2007 - 12:28 #12
ok tak for svar
Avatar billede hcma Novice
10. april 2007 - 12:34 #13
simonia >>  har du læst det link screem_brille lagde 10/04-2007 12:21:20 ?
det er en komplet vejledning i hvordan du gør
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. april 2007 - 13:24 #14
Du skal bare slette C, det rører ikke D