Avatar billede domaz.dk Novice
16. april 2007 - 09:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vudering af tidlig udkast

Kunne godt tænke mig at få vurderet det her udkast inden jeg arbejder for meget videre med det.

Det er specielt farve valget og opsætningen jeg godt kunne tænke mig at få vurderet af nogle stykker...

link: http://www.a-web.dk/sager/dengamlekostald/udkast_070415.jpg

På forhånd tak...
Avatar billede cpufan Juniormester
16. april 2007 - 11:07 #1
baggrundsfarven passer ikke til de andre,
den virker beskidt, "grumset" jeg kan ikke beskrive det nærmere.
jeg ville vælge den bordeaux-røde, som er i stoleryggene.

Designet med de runde kasser, virker forældet på mig.
sådan så hjemmesider ud i begyndelsen af dette årtusinde (2000-2002)

de delvist fritlagte køer, og din footer kan jeg godt lide.

Menustregen ville jeg gøre mindre høj.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
16. april 2007 - 11:35 #2
Der er en del af dine runde hjørner, som har en meget 'pixelated' overflade, altså at man kan se de enkelte pixels, hvilket ikke ser så godt ud.
Avatar billede domaz.dk Novice
16. april 2007 - 11:37 #3
cpufan: takker for din vurdering. det er netop også baggrundsfarven jeg var meget i tvivl om, så det var lige den kommentar der skulle til for at den ændres.
Den bordeaux røde kunne evt. godt bruges, men tror jeg vil prøve med noget mønstret baggrund først.

Det med runde kanter er forældet vil jeg også gerne høre nogle andres mening om.

Men igen, mange tak for din vurdering... flere?
Avatar billede domaz.dk Novice
16. april 2007 - 11:38 #4
mstorgaard: jeps har jeg også set, vil undersøge hvorfor de er blevet sådan. Har nemlig før brugt den metode til rundning af kanter uden at de er blevet pixelated...
Avatar billede nixir Nybegynder
16. april 2007 - 20:09 #5
Bare en lille detalje ... den røde menu's skygge falder oven på den skygger der ligger rundt om hele sitet i forvejen... Den giver en dobbelt-skygge = mere kraftig skykke = noget der bare lige skal fixes :)

Hjørner er lidt pixelated, men det burde være til at rette på på... (gælder også logo!)

Nu ved jeg ikke hvem målgruppen er, men umiddelbart virker siden lille på min skærm, men det er klart at "mormor og morfar" ikke har en ligeså god skærm.

"Seneste nyt" rykkes lidt længere ned. den horisontale midterlinie i "Seneste nyt" skal være samme sted som den horisontale midterlinie i menuen.

Jeg ved ikke om jeg kan lide at de to yderste hjørner i højre side er små... Og hvis de bliver store, bør man så også lave den i midten stor ;) :P ? Kan ikke helt finde ud af det med mig selv, men designet hænger ldit i den side med de små hjørner - synes jeg....

Mht. runde hjørner/ikke hjørner, så synes jeg nu stadig det er dejligt med runde og bløde former. Se på Windows' udvikling. Ved godt mange hader windows, men prøv lige at lade den ligge mens i læser hvad jeg skriver nu: De er gået fra det mest simple og kantede design til komplekse, runde, fadede, bløde designs ... Det peger måske mere i retningen af at der er for mange ens farver, og et mynster af en art i baggrunden kunne løse dette.

"Flere kontakt oplysninger" og "'Seneste nyt' arkiv" er i mine øjne "samme slags tekst" ... de bør derfor være ens formateret... Som jeg ser det ... Så kunne man rykke "Læs mere..." op efter nyheden ...

Kan godt lide dine svævende kører - det er en stor del af designet at der er noget der træder frem på den måde - og det er positivt på den måde du har gjort det ... Det er altid svært at få den perfekte kante/fade på sådan en svævende grafik, så det er jo ikke heeelt perfekt.

Håber du kan bruge det til noget!
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. april 2007 - 22:32 #6
Enig i a baggrundsfarven skal bedres, men asolut ikke i forslaget om rustikrød over så stor en flade, det vil dominere for meget og foreslå alt andet end natur. Måske en bleg forårsgrøn eller den nuværende bleget ned så den ser jævnere ud (eller måske bare struktureret til at foreslå en nyharvet mark.

bløde hjørner kan sagtens tegnes uden den der pixellering, og netop her passer de fint, dem ville jeg holde på.

forneden tilvenstre i kobilledet er der en distraherende grøn streg, formentlig græs foran buskadset; men stregen er så tynd at den ligner et stykke umotiveret ramme. den bør enten være tykkere så det er klart det er græs, eller også editeres helt væk (jeg stemmer for tykkere)

'den veloplagte mandmænd' ? 'den' er ental så det bør navneordet også være 'landmand' !

Men alt ialt synes jeg siden er fin. måske også lidt fordi den vækker glade minder i mig om det bondegårdsophold jeg var på med min far tilbage in 1959 ;-))

mvh JakobA
Avatar billede domaz.dk Novice
16. april 2007 - 22:53 #7
Jeg vil sige mange tak til nixir og jakoba's vurdering.

nixir: Kan følge dig i alle de ting du nævner og det er virkelig dejligt at du har gået udkastet så grundig igennem (: Mange af tingene som du nævner er slet ikk til at diskutere og skal rettes.

Målgruppen er nok typisk dem der kører med 1024x768... så det er nok bare vores skærme der er for gode... hehe.. ;)

Lige en lille ting som jeg synes du siger lidt kryptisk:
"Det er altid svært at få den perfekte kante/fade på sådan en svævende grafik, så det er jo ikke heeelt perfekt."

Mener du at der skal nogle skygger bag køernes hoveder eller?

Jakoba: Det med at man kan se lidt af græsset kan jeg godt se kan virke som en fejl. Tror dog at det vil blive et problem at vise mere af det uden at gøre headeren større, og det er jeg ikk meget for. Så tror det bliver at jeg editerer den væk.

Ja, tilbage i de gode gamle 50'ere hvor mine forældre ikk engang var født... hehe ;)

Desuden har kunden lige godkendt designet, bortset fra at logoet skulle rettes op, så det er jo godt nok... Men derfor skal de ting i har nævnt stadig lige rettes op...

Deler points ud engang imorgen, håber nemlig at høre fra nixir om hva han helt præcis mente, og om det også er noget jeg kan gøre bedre.. (:
Jakoba, syns også du har fortjent point (: og smidder nok også lidt ekstra points oveni... syns jeres vurderinger har været virkelige gode og grundige (:
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. april 2007 - 23:24 #8
ok :-)
Avatar billede nixir Nybegynder
16. april 2007 - 23:49 #9
Det var så lidt .. Vi er her for at hjælpe hinanden.

Det jeg mente var ikke en skygge... Det jeg mente var at skærer køerne ud så man ikke har den gamle baggrund med er svært. Og når det så er gjort bør man overveje at lave et lille fade fra koen til baggrunden - ikke noget særligt, men et lille fade gør en stor forskel, så det ikke virker kantet.

Ved godt jeg kunne havet uddybt det lidt bedre i første indlæg :)
Avatar billede domaz.dk Novice
17. april 2007 - 08:05 #10
Tak nixir... såå forstod jeg det også... hehe..

I får 60 point hver... så har oprettet et spm til nixir og jakoba hvor i kan få jeres 60 point...

http://www.eksperten.dk/spm/773665