Avatar billede bvk Juniormester
17. april 2007 - 19:34 Der er 8 kommentarer

Mangler en log over besøgte internet sider?

Jeg har engang været på et kursus, hvor vi fik vist hvordan vi kunne tjekke, hvilke sider en computer har besøgt på internettet. Det var ikke cookies, jeg mener det var et eller andet log-værktøj som findes i Win-Xp, men er ikke sikker, det kan evt. have været en komando man har kørt i DOS?
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2007 - 22:05 #1
Måske er det index.dat-filer, du tænker på? Prøv at kigge på linket her:

http://www.acesoft.net/delete_index.dat_files.htm
Avatar billede rynke10 Novice
18. april 2007 - 05:30 #2
I IE kan du bare vælge "history" eller Ctrl + H, så kan du se de sider der er besøgt inden for det sidste stykke tid.
Avatar billede bvk Juniormester
18. april 2007 - 08:00 #3
Til Milter:
Dette fik jeg ikke meget ud af, da jeg ikke kan åbne en *.dat fil?

Til Rynke10:
I IE?
Hvad er IE?
Avatar billede bvk Juniormester
18. april 2007 - 08:03 #4
Til Rynke10:
Nej det er ikke det jeg søger, enten var det en komando som vi kørte i DOS ellers er det inde i de administrative værktøjer der findes en log over besøgte hjemmesider.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. april 2007 - 08:17 #5
IE = Internet Explorer
Avatar billede goose Nybegynder
18. april 2007 - 08:24 #6
Hvis du kigger på det link milter sendte dig, så er der nederst på den side et link til en viewer der kan læse din dat fil.

/Goose
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2007 - 13:50 #7
Goose har ret :)

Jeg skulle måske have nævnt, at de .dat-filer ikke umiddelbart kan læses. Men efter de er blevet åbnet i en index.dat-reader, er der fuld adgang til alle de sider, der har været besøgt af computeren.
Avatar billede rynke10 Novice
18. april 2007 - 18:45 #8
I history ser du 3 uger tilbage, ellers er milters link ret beskrivende for hvad man skal gøre. Der er netop ALT gemt og det er ikke nemt at slette den log.