Avatar billede covesen Praktikant
14. maj 2007 - 15:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Til Kabbak

Hej

For noget tid siden havde vi dette spørgsmål oppe og vi fandt en løsning, jeg skal dog nu have tilføjet lidt mere til løsningen, hvis du kan hjælpe.

Se spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/764343

Jeg vil gerne have tilføjet således at hvis ikke nummeret findes i opdaterings arket at den så bruger det oprindelige arks pris.

Kan jeg det?

Venlig hilsen
Christian
Avatar billede tobler Nybegynder
14. maj 2007 - 16:19 #1
prøv med: =HVIS(A31<>"";hvis(LOPSLAG(A31;'opdateringsdata ark'!$A$2:$B$14;2;FALSK)<>0;LOPSLAG(A31;'opdateringsdata ark'!$A$2:$B$14;2;FALSK);c31);0)

Bemærk at jeg går ud fra at prisen på det oprindelige ark står i c31.
Avatar billede kabbak Professor
14. maj 2007 - 17:22 #2
=HVIS(A31<>"";HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A31;'opdateringsdata ark'!$A$2:$B$14;2;FALSK));LOPSLAG(A31;Gammelark!$A$2:$B$14;2;FALSK);LOPSLAG(A31;'opdateringsdata ark'!$A$2:$B$14;2;FALSK)))

ret Gammelark til navnet på det gamle data ark
Avatar billede covesen Praktikant
15. maj 2007 - 20:52 #3
Hej

det virker ikke helt endnu

mit opdaterings ark hedder Kpriser, mit regne ark hedder forside, og mit ark med numre og gamle priser hedder Ark 2.

Numrene og priserne i ark 2 er ikke opsat på samme måde som i kpriser.

priserne som jeg finder opdaterede priser til i kpriser, ligger i ark 2 S2 til S20`

her er min redigerede kode, hvad er fejlen.

=HVIS(A38<>"";HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A38;Kpriser!$A$1:$C$50002;3;FALSK));LOPSLAG(A38;ark2!$S$2:$S$19;2;FALSK);LOPSLAG(A38;Kpriser ark!$A$1:$C$50002;3;FALSK)))

Lad mig opsummere:

når jeg får delnumret op i forside a38 skal der søges i kpriser efter prisen, hvis ikke delnumret er listed der, skal der vælges pris efter ark 2 hvor prisen er listed i S2 til S20 og delnumret er listed Q2 til Q20. (I ark 2 er Q3 del lig med Pris S3)

Koden som kun søger pris efter delnummer i Kpriser ser således ud: ( og den virker perfekt )( tak Kabbak).

=HVIS(A38<>"";LOPSLAG(A38;Kpriser!$A$1:$C$50002;3;FALSK);0)

problemet her er at kpriser ikke opdateres så hurtigt som delene kommer ud og hvis jeg opretter den i kpriser bliver den overskrévet ved opdatering af kpriser. Derfor opretter jeg prisen i ark 2 og derfor skal koden søge i ark 2 hvis ikke den findes i Kpriser. Når den så findes i Kpriser skal den pris bruges.

håber det gav jeg noget info.

Venligst
Christian
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2007 - 21:40 #4
ark2!$S$2:$S$19
er kun 1 kolonne, hvor er kolonnen med det nummer den skal finde, i Kpriser er den i A kolonnen. ??
Avatar billede covesen Praktikant
19. maj 2007 - 21:18 #5
hej

undskyld jeg ikke har været her, jeg har været udenbys

Ja nummeret er i kolonne a deltekst i b og pris i c i kpriser

venligst
Christian
Avatar billede kabbak Professor
19. maj 2007 - 22:29 #6
=HVIS(A38<>"";HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A38;Kpriser!$A$1:$C$50002;3;FALSK));LOPSLAG(A38;Ark2!$A$2:$C$19;3;FALSK);LOPSLAG(A38;Kpriser!$A$1:$C$50002;3;FALSK));0)
Avatar billede covesen Praktikant
20. maj 2007 - 21:17 #7
Hej

det virker, jeg har dog endnu ikke lige tjekket om den den oprindelige pris hvis ikke nummeret er i kpriser.

Du skal have points

tak for din gentagende hjælp, det sætter jeg pris på. jeg er nemlig total newbie ang. koder og VBA og jeg får nok aldrig tid til at sætte mig ind i det.
jeg gør dog meget ud af at lette min hverdag, så derfor bruger jeg meget Excel.

Tak igen

Venlig hilsen
Christian
Avatar billede kabbak Professor
20. maj 2007 - 21:46 #8
et svar ;-))
Avatar billede screem_brille Novice
20. maj 2007 - 22:45 #9
husk man må ikke give point i person henvendte spørgsmål ;)
Avatar billede kabbak Professor
20. maj 2007 - 23:13 #10
sorry
Covesen, ignorer mit svar og tag point selv
Avatar billede covesen Praktikant
21. maj 2007 - 21:04 #11
Hvad er nu det for noget p..

Sorry for min spørgsmål opstilling Kabbak

Det er jeg ked af.

Jeg gentager    gerne at du er en uvuderlig hjælp, og håber du stadig vil være med til besvare spørgsmål fra mig.

Venlig hilsen
Christian
Avatar billede kabbak Professor
22. maj 2007 - 00:00 #12
selvfølgelig, vil jeg altid hjælpe, hvis jeg kan ;-))

læg nu selv et svar og tag så point tilbage
Avatar billede covesen Praktikant
22. september 2007 - 22:37 #13
ok