Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 09:39 Der er 14 kommentarer

IP adresse

Hej allesammen

Ville høre om nogle vidste præcis hvad folk kan se udfra en ip-adresse, f.eks ved spille sider, hvor man skal logge på.. Hvad kan de finde ud af ved hjælp af ip-adressen ??

Mvh
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2007 - 09:42 #1
Man kan finde ud af, hvilken udbyder du bruger, samt en nogenlunde lokalisering.
Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 09:45 #2
altså fx tdc, eller hvad man nu bruger ? Så de kan egentlig få lukket ens forbindelse i værstefald !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 09:54 #3
du kan jo prøve at slå din egen IP op,.-|>http://www.who.is/
Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 09:56 #4
er det det de kan finde ud af ??
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2007 - 10:43 #5
Politilet kan få alt oplyst via udbyder, hvis de har en dommerkendelse.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2007 - 10:43 #6
Politilet=politiet, skide tastatur!
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. juni 2007 - 11:27 #7
Den almindelige bruger vil kunne se hvilket generelle geografiske område der er tale om, men ikke din hjemmeadresse. Politiet vil som nævnt ofte kunne finde helt tilbage til hjemmeadressen via dommerkendelser og ISP.

I nogle tilfælde - f.eks. hvis ens Internetforbindelse udgår fra et kollegium - kan den private bruger spore IP-adressen hele vejen tilbage til det kollegium.

Endelig bruger nogle såkaldte proxy servers, hvilket gør det sværere at spore IP'en.
Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 12:13 #8
Hvordan kan jeg komme til at bruge disse proxy servers ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. juni 2007 - 13:49 #9
Det kommer lidt an på hvad du vil. Hvis du vil surfe anonymt, kan du bruge f.eks. OperaTor. Jeg har i en artikel (5 point) uddybet om IP-adresser, herunder proxy servers. Du kan læse den hvis du er interesseret: http://www.eksperten.dk/artikler/1050
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 15:00 #10
i internetindstillinger/forbindelser/lan-indstillinger.
Sæt prik i brug proxy, og skrive feks. -http://www.humsamf.auc.dk/proxy.pac-
Og du logger på Ålborg uni´s proxyserver.
http://www.business.aau.dk/comp/info/dial-in/hints.html
Det tager lidt længere tid, at logge på end normalt.!
Men surfer du rundt, vil du måske mærke en forbedring i load tid.?
-
det er blot et eks., der er sikkert bedre proxy server derude..O)

Men læs Old-F´s artikel, den er sikkert meget mere oplysende.
Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 20:49 #11
Så jeg kan faktisk være hele anonym på nettet via proxy-server?

Eller kan man stadig finde frem til en / eller andet info??

Og tak for hjælpen so far
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2007 - 20:55 #12
1engberg -> Du vil kun kunne gøre det sværre, du vil ALDRIG være anonym ! Ønsker du 100% anonymitet anbfaler jeg dig at slukke din computer, pakke den sammen, stille den på loftet og lukke din Internet forbindelse.

Du kan kun gøre det sværre !

Men sorry mit udbrud ! Hvad fanden er folk blevet så bange for ? Hvis du har Dankort vil den færden, forbrugsmønster og lign. også kunne analyseres, så skal du lukke dit Dankort og hæve hele din Løn når den kommer ind !

Den almindelige dødelige bruger vil ikke kunne andet end måske at kunne sige du bor i Albertslund, men dit navn og specifikke adresse kender kun din udbyder og denne vil kun blive udlveret med en Dommerkendelse
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. juni 2007 - 21:03 #13
Nej, fuldstændig anonymitet er så godt som umuligt på Internettet, men en proxy server kan hjælpe lidt, som beskrevet i min artikel.
Avatar billede 1engberg Nybegynder
07. juni 2007 - 21:50 #14
Okay jeg takker mange gange !