Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
07. juni 2007 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til boot menu

Hej,

Har windows xp på min HD på den ene partition og en partition på samme HD med dos på. Vil gerne kunne boote min partion med dos op. Men hvordan får jeg den til det?? Min boot.ini ser sådan ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2007 - 20:10 #1
Den helt korrekte fremgangsmåde er at ældste OS installeres først, derefter XP, så vil XP selv lave bootmenu.

Men når du ikke fortæller hvilken harddisk (primær eller slave) + hvilken partition DOS ligger på (D,E,F o.sv.)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2007 - 20:11 #2
Ups... fortsat...
Så er det faktisk umuligt at give forslag til tekst i Boot.ini!!!

Brug Bootcfg kommandoen: http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/bootcfg_kommandoen.asp
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2007 - 20:15 #3
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
07. juni 2007 - 20:19 #4
det er et program jeg skal have bootet op fra. den har selv lavet en dos boot disk på mit drev. Har på C: installeret windows xp og har også en partition som hedder D:

Tror bare det er som en boot diskette. Så man skal kunne vælge at boote fra drev D: som om det var en boot diskette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2007 - 22:33 #5
Nix - følg min vejledning, den er korrekt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. juni 2007 - 22:38 #6
jeg tror ikke du får bootcfg til at sætte en dualboot menu med DOS
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2007 - 22:52 #7
Jamen så lad du vær med at tro det :D
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. juni 2007 - 22:55 #8
jeg mener bare, at der findes nogle "avancerede" løsninger på problemet ude på nettet. Hvis det var så nemt med bootcfg, så var de vel overflødige
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
07. juli 2007 - 18:47 #9
Kan jeg faa et svar tak :)

Fandt en anden losning.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 23:49 #10
lukket