Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 22:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

request.Url fra parent page til iframe

Hej allesammen

Jeg har en side med en Iframe på som sådan:
side1.aspx med indsat følgende:<iframe src="http://mydomain.com/directory/side2.htm">

I Iframen altså side2.htm vil jeg gerne bruge Url'en for parent-/hovedsiden altså side1.aspx til at indsætte i en form. Det er ikke hvordan jeg indsætter den i formen men hvordan henter jeg Url'en fra den parent page altså side1.aspx?

Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 22:49 #1
hvis side 2 er html som du har skrevet der skal du nok urlen via. javascript.

parent.document.url
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 22:51 #2
men ellers bør du vel kunne omdøbe din htm fil til ASPX

og tilføj dette der i formen hvor du vil indsætte url'en følgende:

<%= Request.QueryString.ToString() %>
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 23:03 #3
nu har lige testet om jeg kunne få den til at skrive Url'en så den var synlig. kunne jeg ikke.

Jeg er elendig til ASP.NET så ved ikke om jeg gør nok forkert...

Har bare indsat: <%= Request.QueryString.ToString() %> og derefter omdøby html filen til aspx. men ovenstående string viser intet.
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 23:07 #4
ja jeg er også lidt for hurtig.. du kan nok ikke bare omdøbe filen når det er aspx... det er ikke gammel asp:)

det skal være en gyldig aspx side før det vil virke.

ellers skal du gøre det via. javascript
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 23:07 #5
Denne her virker dog: <%=Request.Url.ToString()%> men den sender mig jo bare urlen til den side den er på altså siden i Iframen (side2.aspx) virker fint omdøbt.
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 23:11 #6
så kan du vel lige så godt prøve:

Request.UrlReferrer
eller
Request.RawUrl

men url referrer er vel dens parent:)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 23:15 #7
JA DAAAAA!!! det virker sgu... Request.UrlRefferer virkede... fedt når man ikke aner en dyt om programmering! LOL!
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 23:15 #8
smid et svar..
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 23:17 #9
:) hehe

Du får et svar her