Avatar billede orca Nybegynder
17. juli 2007 - 17:42 Der er 1 løsning

Opsætning af netværk

Hej

Jeg skal have opsat et netværk, se følgende diagram: http://www.webmentor.dk/network.jpg

Al trafik udefra går direkte ind i en PIX 501E firewall (#1). Herpå er der koblet en switch på direkte som kører et 10.0.0.x netværk hvorpå serverne er koblet på. Dette er der ikke noget problem i umiddelbart. Jeg opsætter PIX'en så den mapper en WAN IP til en intern 10.0.0.x IP, og ligeledes omformer jeg en 10.0.0.x IP til en passende WAN IP ved udadgående trafik.

Jeg ønsker dog at sende visse WAN IP's videre til en anden PIX 501E som skal handle disse IP'er. Bag denne PIX står en anden switch som kører et andet internt netværk hvorpå der også er koblet servere på. Dvs. PIX#1 reelt set bare skal sende trafikken fuldstændig umodificeret videre til PIX#2 såfremt den anmodede WAN IP er i mængden af WAN IP's der skal sendes videre direkte. Det skal naturligvis også foregå den anden vej så serverne bag PIX#2 har hul udadtil på deres respektive WAN IP'er.

Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvorledes? Leddet der mangler er det som kobler PIX#2 op på PIX#1 og så det fungerer begge veje med oversættelse af lokal IP til WAN IP og så anmodninger til en WAN IP bliver sendt til den rigtige interne server.

Mvh
Mark
Avatar billede orca Nybegynder
26. juli 2007 - 16:41 #1
Lukker.