Avatar billede trophymanager Nybegynder
24. juli 2007 - 14:14 Der er 4 kommentarer

lidt sql hjernegymnastik

Hej.

Jeg har en ret simpel tabel der indeholder:

sidetitel,
besøgsid,
besøgs tid

Det jeg nu gerne vil er at trække data ud der fortæller mig hvor meget hver side er besøgt (inden for den sidste uge). Besøgsid er IKKE unikt, da det gerne må gå igen gennem flere uger.

Jeg har en hurtig query der hedder "select count(*) as amount, sidetitel from tabel group by sidetitel"

Denne query tager dog ikke højde for at den samme bruger kan have været inde på siden to gange. Hvordan får jeg flettet noget distinct ind i ligningen?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2007 - 15:08 #1
Proev:

select count(distinct besoegsid) as amount, sidetitel from tabel group by sidetitel
Avatar billede trophymanager Nybegynder
24. juli 2007 - 15:19 #2
perfekt :) har kun siddet og brugt et par timer på at finde ud af det :(

smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2007 - 15:32 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:43 #4
Så mangler du bare at acceptere svaret.