Avatar billede gnutella Nybegynder
08. august 2007 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

netværksprinter har globale indstillinger

Hej

Jeg har 3 laserjet 2300n som alle er installeret på Windows server 2003 std. Jeg har delt printeren og vist den i catalog. Domain users har Print og document rettigheder.

Mine problem er at:
1 - Hver gang jeg installerer en af de 3 printere på en klient, så står papiret til letter og ikke A4, selv om det står rigtigt på serveren??

2 - I visse tilfælde bliver de indstillinger som den enkelte bruger laver, under udskriftsindstillinger, gemt globalt !?!?!

3 - Printerne er ekstrem langsommme til at modtage job, med mindre jeg sætter print processor til Winprint ??

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2007 - 10:23 #1
1. Du skal på serveren højreklikke på printeren og vælge Egenskaber. På fanebladet Generelt er en knap for udskriftsindstillinger. Tjek hvad papiret står til her...

2. Hvis en klient er logget på som domæne administrator (eller har administratorrettigheder for printeren), vil ændringer under egenskaber træde igennem globalt.

3. Jeg mener at netop LJ2300n serien har nogle mystiske problemer - så det lyder helt korrekt, det du har fundet ud af. Men det er vel heller ikke et problem?
Avatar billede gnutella Nybegynder
08. august 2007 - 10:49 #2
1. På serveren står det præcis som det skal. Men installerer jeg den på en klient (dobbeltklikker på den via stifinder eller tilføjer via tilføj printer guide) så står den til letter. Indstillingerne er også korrekte i printeren!

2. De er udelukkende lokale administratorer og på domænet er de domain users. Så hvorfor det sker af og til er myyystisk!

3. Nej egentlig ikke, men af og til stiller den sig selv tilbage til HP's processor. Eks. ved inst. af printer hos en klient. Men ikke hver gang.

????
Avatar billede gnutella Nybegynder
08. august 2007 - 10:55 #3
ang. 1 så kan jeg komme uden om det hvis jeg på klienten omdøber mappen 3 under C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\ til eks _3. Dermed opretter den selv en ny 3 mappe. Desværre skal alle printere på klienten derved ominstalleres og det har ejg ikke lyst til på 50 arbejdsstationer. Der må findes en løsning!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2007 - 11:16 #4
Ang. din sidste kommentar - hvis det afhjælper problemet, skyldes det et drivermixup. Der er formentlig skiftet driver for nyligt - det er desværre et kendt problem.

Løsningen har du selv luret - du er nødt til at slette driverne på ALLE klienter der har problemet.
Skal du være helt sikker, skal du faktisk starte med samme oprydning på serveren, og installere driveren på ny. I stedet for at slette driverbiblioteket manuelt, kan du gøre det fra printerfolderen -> Menuen Filer, Serveregenskaber, Fanebladdet Drivere. Men det er egentlig nok nemmere direkte i filstrukturen.

Ang. 50 klienter - tja, så ville jeg selv brygge en "slettefil" sammen, som køres via logonscript. Så er det klaret rimelig nemt.

Et alternativ KUNNE være at skifte drivertypen - hvis I f.eks. hidtil har kørt med PCL6 driveren, så skift den til PCL5e. Men det kræver at I ikke har kørt PCL5e tidligere...
Avatar billede gnutella Nybegynder
11. april 2008 - 10:44 #5
jeg besvarede selv dette indlæg. 08/08-2007 10:55:03