Avatar billede perj2000 Novice
27. august 2007 - 14:58 Der er 7 kommentarer

Hvor er bluetooth ?

Hej folks
Jeg leder efter et menupunkt i kontrol panelet,
"Bluetooth-enheder". Det skulle i følge microsoft help være til stede. Men jeg har det ikke. Hvordan kommer det ind i systemet. Skal der installeres et specielt program eller ...
Hilsen
Per
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. august 2007 - 15:13 #1
På visse computere skal det aktiveres i BIOS (hvis det altså fysisk findes på computeren).
Avatar billede perj2000 Novice
27. august 2007 - 15:35 #2
Der har jeg checket. Der er ikke noget der smager af bluetooth. Men det skulle overraske mig meget hvis det ikke er med på mit motherboard. Det er et helt nyt Gigabyte GA-965P-DS4. Hvor skulle bluetooth komme ind fra. Fra chipsættet eller er det en helt speciel driver?.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2007 - 15:54 #3
Har du en "Hardware og lyd" i kontrolpanelet?
Der burde du kunne finde "Bluetooth-enheder".
(Hvis det er i Vista)
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. august 2007 - 15:58 #4
Eller hvis det er XP, så byt til det klassiske kontrolpanel
Avatar billede perj2000 Novice
27. august 2007 - 16:02 #5
Det er XP Pro (SP2) DK. Jeg kører med klassisk visning i kontrolpanelet. Der er ingen "Hardware og lyd" i kontrolpanelet. Der er en "Lyde og enheder", men den har næppe noget med bluetooth at gøre så vidt jeg kan se
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. august 2007 - 16:07 #6
Så ved jeg desvärre ikke hvordan du får den frem. Jeg har blåtandsikonet på XP sp2. Du er sikker på du har bluetooth? Får ikke noget med bluetooth frem når jeg söger efter det på specifikationen for MB.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2007 - 16:17 #7
"Når der findes en Bluetooth-enhed, der er godkendt af WHQL (Windows Hardware Quality Labs), er Bluetooth-understøttelse aktiveret.

Når Bluetooth-understøttelse er aktiveret, kan du finde ændringer under Netværksforbindelser i Kontrolpanel. Derudover er der også tilføjet et nyt element i Kontrolpanel, der kaldes Bluetooth-enheder. Du kan også se et Bluetooth-ikon på proceslinjen. Når du klikker på dette ikon, åbnes der en menu med Bluetooth-opgaver, du kan udføre. Du kan også starte den nye guide Bluetooth-filoverførsel. Det kan du gøre ved at klikke på Start, pege på Tilbehør, pege på Kommunikation og derefter vælge Guiden Bluetooth-filoverførsel."

Sakset herfra: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/da/maintain/sp2netwk.mspx