Avatar billede lujak05 Praktikant
25. september 2007 - 09:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Key Renewal - Linksys WRT54GC

Hej

Jeg sidder og er ved at få grå hår. Jeg er ved at hjælpe kæresten med at sætte sit trådløse netværk op. Hun er den heldige ejer af en Linksys WRT54GC :-(. Linksys og jeg er ikke så gode venner, kører selv med Dlink.
Problemet er at den vil have en horrisont for hvor tit den skal fornye adgangen - Key Renewal. Nu er den sat til at forny hvert døgn. Men kan man ikke bare lade den køre i uendelighed - forstå mig ret. så den kan logge på automatisk på når hun starter computeren. Håber i kan hjælpe
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 13:48 #1
lujak05

Se i hjælp i det blå felt til højre for dig, klik på more...  og et nyt browservindue åbnes med hjælp or WPA Security settings.

Dette er fra min WRT54G:
The router supports four different types of security settings for your network. Wi-Fi Protected Access (WPA) Pre-Shared key, WPA Remote Access Dial In User Service (RADIUS), RADIUS, and Wire Equivalence Protection (WEP).

To enable Security Settings, click the Enable radio button. Then click the Edit Security Settings button to configure the security settings. To disable security settings, keep the default setting, Disable.

WPA Pre-Shared Key: There are two encryption options for WPA Pre-Shared Key, TKIP and AES. TKIP stands for Temporal Key Integrity Protocol. TKIP utilizes a stronger encrytption method and incorporates Message Integrity Code (MIC) to provide protection against hackers. AES stands for Advanced Encryption System, which utilizes a symmetric 128-Bit block data encryption.

To use WPA Pre-Shared Key, enter a password in the WPA Shared Key field between 8 and 63 characters long. You may also enter a Group Key Renewal Interval time between 0 and 99,999 seconds.

WPA RADIUS: WPA RADIUS uses an external RADIUS server to perform user authentication. To use WPA RADIUS, enter the IP address of the RADIUS server, the RADIUS Port (default is 1812) and the shared secret from the RADIUS server.

RADIUS: RADIUS utilizes either a RADIUS server for authentication or WEP for data encryption. To utilize RADIUS, enter the IP address of the RADIUS server and its shared secret. Select the desired encryption bit (64 or 128) for WEP and enter either a passphrase or a manual WEP key.

WEP: There are two levels of WEP encryption, 64-bit and 128-bit. The higher the encryption bit, the more secure your network, however, speed is sacrificed at higher bit levels. To utilize WEP, select the desired encryption bit, and enter a passphrase or a WEP key in hexadecimal format.

Min  Group Key  Renewal : 3600  seconds , og det kører bare.

Mvh osigaard
Avatar billede lujak05 Praktikant
25. september 2007 - 13:59 #2
Takker - lige nu står den til svarende til et døgn. Men vil det sige at du så ikke skal angive nøglen hver time? og bare logge på?
Jeg skal derned igen på onsdag så kigger jeg på det igen. lige nu står den til svarende et døgn. Men det skulle jo gerne være det samme. HVis det virker når jeg kommer derned onsdag, er point'ene dine.
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 18:11 #3
lujak05

Jeg har ikke i de 2 år denne her Linksys WRT54G har gørt, skiftet min
WPA Pre-Shared key, og aldrig haft problemer.
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 18:12 #4
satans staveged! ikke gørt, men kørt
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. september 2007 - 22:22 #5
Nogen tilbagemelding ? ?
Avatar billede lujak05 Praktikant
01. oktober 2007 - 11:40 #6
Hey.. Min comp røg til rep i onsdags så derfor du ikke har hørt noget fra mig... jeg tror på dig, nu har hendes bror pillet ved det og nu står det vist nok til 18 døgn
:-s. Nå lige meget. Du får point, håber du hjælper hvis det blir nødv igen :-)

God dag

LTJ
Avatar billede lujak05 Praktikant
01. oktober 2007 - 11:46 #7
hvordan får du point'ne?jeg har ledt og ledt det er mange år siden jeg sidst har været her :-s
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:46 #8
Her er svaret
:-)
Du afmærker blot dette svar og vælger accepter.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:09 #9
Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?
Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis.

Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg.

http://www.expfaq.dk/