Avatar billede sunset Nybegynder
13. oktober 2007 - 09:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netwærksdrev på SQL2005

Er der nogen mulighed for at attache en database via en UNC path?
Så vidt jeg kan se, kan jeg godt kopiere den til en unc-path via sqlserver. Men kan ikke se at jeg har mulighed for at have en database kørende der.

Problematik. Jeg har en database på SQL-serverens diske, men har (p.g.a manglende diske) brug for at have et kopi liggende på netværket. Jeg kan tilgå netværksdrevet med UNC pathen, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får sql til at tilgå den. SQL vil kun anderkende diske der fysiskt er placeret på serveren.
Avatar billede sunset Nybegynder
13. oktober 2007 - 10:45 #1
Jeg læste et sted at jeg skulle sætte traceflag 1807, men det hjalp desværre ikke. Fejlen som stopper mig nu er 5133
Avatar billede damkel Nybegynder
15. oktober 2007 - 17:35 #2
Det der skal til er at snyde windows, så den tror at der er tale om en fysisk disk. Jeg ved det kan gøres, men ikke hvordan...
Avatar billede sunset Nybegynder
05. december 2007 - 09:16 #3
Der ser ikke ud til at komme flere indlæg. Jeg lukker
Avatar billede damkel Nybegynder
05. december 2007 - 09:26 #4
Sorry, jeg havde glemt denne tråd.
Denne artikel skulle beskrive det hvordan man tager backup til unc - måske det kan hjælpe...???

http://msdn2.microsoft.com/En-US/library/ms179313.aspx