Avatar billede raos Nybegynder
26. oktober 2007 - 08:58 Der er 1 løsning

Forslag til brugergrænsefladeopbygning ønskes

Jeg har lidt svært ved at bestemme mig for hvordan jeg kan give brugere den bedste brugeroplevelse af et backend system til at vedligeholde data i en ASP.NET løsning, og søger derfor lidt input.

Eksemplet kunne være at man som logget ind i backend skal kunne rette data om en person, hans husdyr samt hans anmeldelser  af bøger.

Databasen er opbygget med en tabel til hhv personer, dyr og anmeldelser.

Der er så mange indtastningsfelter til hver af de 3 typer oplysninger at de skal have hver deres side eller tab.

Implementeringsmæssigt er det jo nemt at lave 3 sider med hver deres FormView contole der databinder til hver deres tabel. Men skal man så have en OK/GEM knap på hver side?

Jeg er sikker på at dette ikke er en unik problemstilling for mig, og at der her på eksperten findes mange der har løst ligende problemstillinger.

Kom med et bud på hvordan dette kan løses tekninsk og brugsmæssigt tilfredsstillende

På forhånd tak
Avatar billede januskh Nybegynder
05. november 2007 - 22:51 #1
Nu er jeg ikke klar over, hvilket NETFW du bruger, men hvis du bruger 2.0, så kan jeg da anbefale at du måske benyttede dette komponent til opbygning af sitet.

http://www.codeplex.com/ExtJsExtenderControl

ExtJsExtenderControl er udviklet i C# v2.0 og vedligeholdes løbende. Du kan se en demonstration af alle WebControls under:
http://www.extendersamples.qsh.eu/

Ved hjælp af dette komponent kan du styre nøjagtigt hvilke vinduer, som du vil have, samt tabs. Og så ser den lidt Windows applikations-agtig ud på den "fede måde" :)

/Januskh