Avatar billede raos Nybegynder
11. november 2007 - 23:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Label.AssociatedControlID vs. CompositeControl

Jeg har lavet en meget simpel CompositeControl.

using System.Web.UI.WebControls;

namespace MyCustomControls
{
    public class MyCompositeControl : System.Web.UI.WebControls.CompositeControl
    {
        public string LabelText {
            get {
                Label lbl = (Label)FindControl("LabelID");
                return lbl.Text;
            }
            set {
                Label lbl = (Label)FindControl("LabelID");
                lbl.Text = value;

            }

        public string Text
        {
            get
            {
                TextBox tb = (TextBox)FindControl("TextBoxID");
                return tb.Text;
            }
            set
            {
                TextBox tb = (TextBox)FindControl("TextBoxID");
                tb.Text = value;

            }
        protected override void CreateChildControls()
        {
            TextBox tb = new TextBox();
            tb.ID = "TextBoxID";
            Label lbl = new Label();
            lbl.ID = "LabelID";
            lbl.AssociatedControlID = tb.ID;
            Controls.Add(lbl);
            Controls.Add(tb);

        }

Når jeg bruger den på min aspx side:

<cc1:MyCompositeControl LabelText="Bare en test" Text='<%# Bind("Email") %>' ID="TestId"  runat="server" />

udskrives denne html:

<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_FormView1_TestId"><label class="" for="LabelID">Bare en test</label><br /><input name="ctl00$ContentPlaceHolder1$FormView1$TestId$TextBoxID" type="text" value="22" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_FormView1_TestId_TextBoxID" /></span>

Som det ses er property'en "for" på "label" elementet forkert. Den burde være "ctl00_ContentPlaceHolder1_FormView1_TestId_TextBoxID" isteder for "LabelID"

Hvad har jeg gjort forkert

På forhånd tak
Avatar billede neoman Novice
12. november 2007 - 16:08 #1
Mystisk: har lige kørt din kode sådan her
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.cs" Inherits="Default2" Title="Untitled Page" %>
<%@ Register TagPrefix="cc1" Namespace="MyCustomControls" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">

<cc1:MyCompositeControl LabelText="Bare en test" Text="myTest" ID="TestId"  runat="server" />
</asp:Content>

og får denne html ud

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head><title>
    Untitled Page
</title></head>
<body>
    <form name="aspnetForm" method="post" action="Default2.aspx" id="aspnetForm">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUKMTkzOTQ2OTg5NWRkgO1Crw+rzMcA08V4xjxfvmS3hcE=" />
</div>

    <div>

<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_TestId"><label for="ctl00_ContentPlaceHolder1_TestId_TextBoxID" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_TestId_LabelID">Bare en test</label><input name="ctl00$ContentPlaceHolder1$TestId$TextBoxID" type="text" value="myTest" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_TestId_TextBoxID" /></span>

    </div>

<div>

    <input type="hidden" name="__EVENTVALIDATION" id="__EVENTVALIDATION" value="/wEWAgLn++eQBgLdz4bKBU/RudNvVsLUkSrlQ4vqWZedbGdJ" />
</div></form>
</body>
</html>

Nu sidder din control inde i en anden control, så måske skulle man kalde
.EnsureChildControls (jeg er lidt ude på et overdrev her , fordi jeg ikke har erfaring men gæt) :)
Avatar billede raos Nybegynder
12. november 2007 - 23:29 #3
Tak for hjælpen og link til en god blog post.
Læg lige et svar
Avatar billede neoman Novice
13. november 2007 - 10:36 #4
:P