Avatar billede bernhof Nybegynder
15. november 2007 - 15:56 Der er 1 løsning

Undersøg om subreport er tom i Crystal Reports (VS 2003)

Hej,

Crystal Reports i VS 2003 er fyldt med underlige fejl og mangler, og har efterhånden lavet et større antal workarounds for at få rapporter til at se ud, som kunden ønsker det.

Jeg er imidlertid stødt på et problem, som jeg ikke har kunne 'work around'.

Jeg har en sektion i min main report, hvor SuppressIfBlank=True. Sektionens eneste indhold er en subreport som i visse tilfælde er helt tom (alle sektioner i subreport'en er suppressed, og der vises ingen data), men sektionen bliver alligevel ikke suppressed. Jeg mener at kunne løse dette ved at suppress subreporten i main reporten, men det kræver, at jeg i subreporten's Suppress-formula (object_visibility) kan finde ud af, om subreporten er tom.

Hvordan kan jeg undersøge dette? Bemærk, at rapporten ikke skabes ud fra et dataset, men ud fra et sæt stored procedures, hvilket betyder at jeg IKKE kan undersøge dette via .NET.

Alt dette kunne løses vha. "Suppress Blank Subreport" hvis jeg brugte VS 2005, men ak :-/

På forhånd tak,

Bernhof
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. januar 2008 - 10:20 #1
Efter lang tids prøven måtte jeg give op, og ty til andre midler:

I dataudtrækket til min main report inkluderer jeg en ektra kolonne, som for hver post fortæller mig antallet af poster, der vil blive vist i subreport'en. Hvis dette antal = 0, skjuler jeg subreporten og sektionen.

En kedelig workaround, men det virker.