Avatar billede mulemule Nybegynder
29. november 2007 - 21:24 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Server hosting priser, hvor det billigt ?

Hej.

Jeg er på udkig efter noget server hosting. Jeg er ikke lige netværks ekspert, så jeg kan ikke helt gennemskue priserne.

Har kigget f.eks. på http://www.verinet.dk/serverhosting.htm og www.jay.net

Jeg synes jay.net ser betydligt dyrere ud end verinet.

Kan man virkeligt finde noget server hosting som koster 0 kr i oprettelse + ca 400 kr per md + trafik (trafik f.eks: 1-8 kr per gb) ?

Hvordan er det med trafik priser, flere steder står 1gb til 10 kr per md. Men det synes jeg er ret dyrt taget i betragning at man hjemme i privaten kan få en super hurtig adsl til 300 kr per med uden trafik begrænsning. Hvorfor er det sådan.

Link til gode steder, råd og ideer er velkomne.

Det skal helst være i storkøbenhavn.

God dag.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
29. november 2007 - 21:34 #1
Hvad skal den bruges til ?
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. november 2007 - 21:39 #2
Til en server med nogen forskellige web-services. Jeg kan ikke lige her forklare nærmere.

Men det skal både være til danmark og udlandet, jeg er lidt i tvivl om hvor meget trafik der bliver brug for, men jeg tror ikke det bliver ovældende f.eks 30 gb per mdr maks.

Men der skal være konstant adgang til min 10 mbit/s uden vrøvl.

Hvis du selv måske kan tilbyde sådan noget kan jeg evt skrive en mail til dig .

Flere råd er stadig velkomne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. november 2007 - 22:02 #3
Er det sådan at du skal ind og sige go´nat til serveren siden det skal være i stor kbh?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2007 - 22:43 #4
Uploadtrafik er bare hamrende dyrt i DK, men med den fortsatte udrulning af fiber i DK kan man da håbe på at priserne bliver presset ned.

Jeg er fint tilfreds med plushost.dk, de har bl.a. deres økonomiserver med 50GB trafik til 420 pr. md.: http://plushost.dk/?page=produkter&item=ded&product=ded.125
Men så er der ikke 24 timers gratis service eller lignende tilknyttet.
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. november 2007 - 23:45 #5
bacardil . -> jo... Jeg tænker mere på hvis den skal geninstalleres eller noget hardware bryder sammen, så vil jeg gerne kunne rykke ud lidt hurtigere end det tager at rejse til Skagen. Hvis jeg skal sige godnat må det ske via remote..

Tilbudet fra plushost.dk ser både billigt og fint ud, det kigger jeg nærmere på.

Mange tak indtil videre.
Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 00:19 #6
Kiggelide lige videre på http://plushost.dk/?page=produkter&item=ded&product=ded.125, det ville så blive ca 550 kr per md. (inkl genstarts mulighed via web)

Jeg forstår ikke hvordan det kan være så billigt, er der en hage ved det ?

Der kan da ikke være mange penge tilbage efter de har fået dækket deres udgifter til inkøb af server og windows ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 00:21 #7
Du kunne overveje at kigge ud i den store verden. Har selv gode erfaringer med http://www.uk2.net/servers/

Der kan du få en server a la den plushost har til omkring 250/mdr med 10000 GB trafik - så er det jo spørgsmålet om det er fedt når man skal bruge 50 :)

De har også 5 min. support hele døgnet for omkring 150 kr/mdr - her genstarter de servere, hjælper med opsætning, installation m.v.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 00:39 #8
De bruger nok ikke det dyreste hardware på marked, så kan en server skaffes forholdvis billigt.
Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 00:50 #9
Jamen super tak. Jeg har aldrig før fået så god og brugbar feedback på et spørsmål før.

Nu et par totalt idotisk spørsmål.

Jeg her en MS SQL server Licens allerede
(men ingen windows 2003, kun en 180 days trial som jeg jo egentlig ikke må bruge, derfor er det perfekt at det følger med ).

Vil det sige at jeg blot kan betale f.eks. 1600 kr til plushost for de første tre mdr, og så bagefter logge på min server, og først installere en  VNC Server (hvis remote dekstop mister forbindelsen) og derefter installere min egen MS SQL Server ? Og så ellers køre derudaf ?

Mvh og tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 01:16 #10
Faktisk.. Plus lidt opsætning
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2007 - 08:57 #11
Ja, det er ganske korrekt. Og min oplevelse har altid været at de er utroligt hurtige til at lave opsætningen og ganske hurtigt og glædeligt svarer på spørgsmål.

Men man skal selvfølgelig huske at hvis man laver rod i det og får brug for at nogen roder ved serveren, så koster supporten, men så længe man kan klare sig med remote desktop, så kører det bare.

bacardil: Hvordan får du det til 250 kr/md hos UK2? Synes deres billigste uden windows er til 49 Pund/md?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. november 2007 - 09:12 #12
Du kan ogaå kikke lidt syd på il Tyskland, her har de ganske billige servere...
f.eks:

http://www.hetzner.de/rootserver_en.html

hvor den billigste ligger til 49€ pr. måned.

Har desværre ingen erfarring med dem overhovedet. Nogle der har?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. november 2007 - 09:13 #13
Okay, ser ud til at de desvære ikke har windows-servere
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
30. november 2007 - 09:21 #14
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 09:45 #15
mikkelk -> Kigger ikke efter windows, da jeg ikke kan se at mulemule har omtalt kravet for windows før efter jeg skrev det indlæg? :)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2007 - 11:04 #16
bacardil -> Nej, men 49 Pund var også uden windows og det er vel også en del mere end 250 kr, da kursen pt. er over 10 kr.
Avatar billede it-dk Nybegynder
30. november 2007 - 11:29 #17
Du kan evt prøve at kontakte www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Jeg bruger dem selv til hosting af mine mange domæner. Jeg er yderst tilfreds med disse udbydere. De plejer løbende at have tilbud på divs produkter heriblandt server osv.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 12:00 #18
Mikkelk -> Det kunne du have ret i.. Tænkte lige i doller :)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2007 - 12:04 #19
Bacardil -> Lidt ærgeligt, for det havde ellers været et super godt tilbud :-)
Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 12:49 #20
Det er rigtigt at de der http://www.uk2.net/servers/ er lidt dyrere end først antaget. Men de ser nu stadig ret billige ud hvis man har brug for store mængder upload trafik. De har også et tilbud med en 10mbit/s begge veje med fri trafik så vidt jeg kan se.

mikkelk -> Jeg har lige tre spørsmål til dig om plushost (og så er jeg ved at være færdig). Kunne selvfølgelig også spørge plushost, men det er godt at være forberedt synes jeg.

1. Altså hvad mener du med at de er hurtige til at lave opsætninger, der er sku ingen som skal lave nogen "opsætninger" på min instalation og helst heller ikke for meget på Routeren foran den - i virkeligheden har man vel så meget kontrol at man bare kan skifte administrator password ?

2. Er der et webinterface hos plushost, så at man kan følge med i trafik forbruget. Og så og sige være lidt forberedet på at man er ved at overskride sin pakke ?

3. Ved du noget om hvordan det fungere med det som hedder "Port regler" hos plushost. Jeg får behov for at forwarde port 80 remote desktop og et par andre porte. I virkeligheden ville jeg jo helst kunne styre det via webinterface.
Og hvis man ikke vælger port regler, betyder det så ikke bare at der i princippet bliver lyttet på alle porte ?

Lig nogen svar hvis nogen vil have poitene til samlingen.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2007 - 13:03 #21
1: Ja, du har fuld kontrol over serveren. Det eneste jeg mener er at deres support reagerer hurtigt, HVIS man beder dem om at gøre noget. F.eks. havde jeg behov for at få sat en reverse DNS op, hvilket skete straks jeg bad om det.

2: Ja, men det er 12-24 timer forsinket ca.

3: Som udgangspunkt er der ikke opsat nogen portregler, men du kan jo med software(F.eks. bare windows firewall) blokere alle de porte du har lyst til. Jeg benytter ikke selv plushost hardware blokering af porte, så jeg ved ikke hvordan det fungerer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 13:05 #22
Mikkelk og mulemule ->  Ja, det ville have været kø tilbud med doller prisen - men alligevel en god pris hos uk2, men med et lille forbrug vil man nok kunne spare penge ved at have det i DK - Det er ellers ikke så ofte man kan det.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2007 - 13:06 #23
bacardil -> Ja, det er klart en meget fornuftig pris hvis man har et bare lidt højt trafikforbrug.
Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 14:25 #24
Super tak for svar, lig evt et svar bacardil for point.

Jeg har oprettet et nyt spørsmål i windows 2003 server:
http://www.eksperten.dk/spm/808307 omkring om det er ok med en opsægning hvor der lyttes på alle porte og så blot blokkere med windows firewall.

Tror jeg køber plushost serveren i løbet af nogen få dage, så vender jeg lige tilbage i tråden og giver lidt mere info om "hvordan det så var".
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2007 - 14:47 #25
God ide :)

Ingen point til mig tak..
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. december 2007 - 13:24 #26
Hej igen.

Nu har jeg fået min server fra www.plushost.dk op at køre.
http://www.plushost.dk/?page=produkter&item=ded&product=ded.125

Det virker perfekt og helt som forventet indtil videre.

Dog kunne jeg godt tænke mig at have noget web-adgang til nat/router/firewall funktionalitet, men det er muligvis noget man får hvis man køber nogen dyrere produkter, kan ikke lige genneskue hvordan det virker hos dem.

Kunne måske også godt have tænkt mig at jeg kunne begrænse adgang til web-admin til visse ip adresser som ekstra sikkerhed, men det er https så det er måske fint nok har ikke så meget forstand på det.

Efter at jeg havde bestilt og betalt var den oppe at køre, efter omkring et døgn.

Så super tak for hjælpen.
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. april 2008 - 22:34 #27
Att. mikkelk ->

Er din plushost server tilfælgidvis nede netop nu, mandag kl 22.23 . Fordi jeg kan ikke få kontakt til min, og er i udlandet og kan ikke ringe til dem før i morgen.

Det kan selvfølgelig være et problem med min software på en eller anden måde.

?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
28. april 2008 - 22:37 #28
Nej, den er ikke nede nu, men har været det tidligere idag(omkring kl. 20).
Jeg forsøgte mig med remote restart(som jeg har tilknyttet min server) et par gange, hvorefter den var oppe igen. Kunne måske tyde på et strømsvigt?
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. april 2008 - 22:44 #29
Belastende, min er stadig nede, jeg prøver også febrilsk det der remote restart, men det hjælper ikke.

Ved du om man skal trykke "power off" og så senere "power on/reboot" eller om det skule være nok bare at trykke "power on/reboot" ?

Hvis du hører andet må du meget meget gerne skrive her i tråden.

Super million tak for dit hurtige svar, det er en stor hjælp for mig i denne pressede situation.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
28. april 2008 - 22:56 #30
Aner det ikke. jeg brugte bare power on/reboot.
Prøv at give den lidt tid efter du har brugt power on
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. april 2008 - 08:13 #31
Fik du din server op igen?
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. april 2008 - 15:36 #32
Ja den er kommet op igen. Men den var nu nede lidt lang tid synes jeg, men det var nok gået hurtigere hvis jeg havde ringet til dem, hvilket jeg havde dårlig mulighed for.

Mikkelk-> du må meget gerne sende en mail til mig på australien2010@googlemail.com , hvis du har lyst, helt ok hvis du springer over og foretrækker anonymiteten, har lige et par yderligere server spørgsmål.

Mvh