Avatar billede cot Nybegynder
17. december 2007 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tutorial-Applikation

Hej alle!

Min Idés struktur er faktisk ret simpel:

Jeg har fået bikset en Flash applikation sammen, som så tager information fra en XML-fil, denne XML-fil er automatisk genereret af et PHP-script. Dette Script køre på den måde, at man logger ind på en side, her kan man så ændre via en nem oversigt (dette er oprindeligt et nyhedsscript).

Kortsagt: Det er et flash-program jeg har fået lavet ud af det(altså en .EXE fil) som man kan redigere online.

Det jeg så skal høre er om der en nogen der kunne tænke sig at være med til et sådant projekt.

Nå, men jeg søger nogle til at skrive følgende Tutorials:
-HTML
-PHP
-CSS
og
-XML
Evt. andre hvis du har en idé, som du så står for, inde i programmet vil der komme credits for hvem der har lavet selve programmet og tutorialsne.

Dette er ikke noget der er betalt, men mest for at prøve noget nyt, og lærerigt, men hvis vi lige pludselig kommer i tanke om at det her er da noget der kan bruges, så kan vi jo overveje, at lægge det til salg på en CD-rom, eller sådan noget.

Anyways jeg håber nogle er friske på et spændende projekt, som du måske også vil få noget ud af...
Avatar billede jck_true Nybegynder
18. december 2007 - 07:55 #1
Hvordan modificere du en .EXE fil på serveren.
Virker ikke helt gennemtænkt
Avatar billede cot Nybegynder
18. december 2007 - 14:23 #2
Det er ikke noget jeg vil køre på en server, men som en program, man kan downloade.
Avatar billede jck_true Nybegynder
19. december 2007 - 07:47 #3
Prøv lige at forklar ideen helt igennem. Hvis du ikke har lyst til at offentliggøre den kan du også sende en mail.
jck tru e@g mai l.c om (Fjern mellemrum)
Avatar billede cot Nybegynder
19. december 2007 - 22:27 #4
Jeg kan vist godt forklare det her.
Nu tager vi det lidt mere detaljeret:
Jeg har et PHP-script, i det kan man ændre via en tekstbox, noget som kommer over i en MySql database. Nu er der så en PHP-fil det bliver kørt, som tager infoen i DB'en. Denne PHP-fil outputter noget i XML. Nu kommer min flash-app så ind:
Det er lidt actionscript, som kan læse data fra XML, som den så kan outputte i en flash fil, flash-filen har jeg lige fået lavet til et Windows-exe-fil, så det jo bliver til et program. (Altså filen skal ikke køres online)

Jeg mangler så nogen til at skrive tutorialsne som skal ind i programmet...

//cot
Avatar billede jck_true Nybegynder
20. december 2007 - 07:41 #5
Okay det virker altså som en slags RSS læser på skrivebordet?
Avatar billede cot Nybegynder
20. december 2007 - 14:18 #6
Det er vist noget i den stil. Det har jo også noget med XML at gøre... så jo det kan man  jo godt sige, havde jeg ikke tænkt på, men jeg synes ikke at det gør idéen dårligere...
Avatar billede jck_true Nybegynder
21. december 2007 - 08:36 #7
Lad os kigge på det smid en mail
jck tru e@g mai l.c om (Fjern mellemrum)
Avatar billede cot Nybegynder
21. december 2007 - 15:58 #8
Sendt....
Avatar billede cot Nybegynder
01. januar 2008 - 16:36 #9
lukker