Avatar billede heeelp Nybegynder
06. januar 2008 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan pludselig ikke finde trådløse forbindelser

Hej

Indtil i aftes virkede mit netværk fint. Jeg sætter en ekstra trådet forbindelse i routeren og så går det galt. Alle forbindelser via tråd siger "limited or no access, blah.." mens de to trådløse virker fint.

Her til morgen resetter jeg så min router, piller alle stik ud og begynder forfra som da jeg første gang satte den op. Nu virker mine 3 trådende forbindelser og en trådløs forbindelse i en bærbar uden problemer. Den anden bærbar kan dog ikke længere finde nogen trådløse netværk på trods af der er flere end 10.

Når bærbaren tændes/rebootes kommer der en pop-up i XP som skriver "Wireless networks detected". Men når jeg trykker på pop-up beskeden skriver den "No wireless networks were found in range". "Refresh network list" ændre ingenting.

Jeg har prøvet uninstallere det trådløse netværksdrev to gange i device manager og samme fejl kommer igen. Eneste forskel er at den nu skriver "Wireless connection 3" i stedet for "Wireless connection" som den normalt gjorde. Jeg har prøvet "Reparer" men der kommer en fejl om den ikke kan få forbindelse til netwærket. Den kan ikke engang finde indstillingerne for de preferred networks jeg havde tidligere.

Under "Advanced" i egenskaber for det trådløse netværkskort er der en fejlmeddelse: "Windows cannot display the properties of this connection. The Windows Management Intrumentation (WMI) information migth be corrupted. To correct this, use System Restore to restore Windows to an earlier time (called a restore point). Det har jeg prøvet. Og som før skrevet virkede alt indtil i aftes. Jeg har restored den til ultimo december uden ændring på problemet/fejlbeskrivelsen.

Det er et Intel PRO/wireless LAN 2100 3B kort jeg har i.
Jeg bruger XP som eneste program til at styre trådløse netværk.
Jeg har sikret der er tændt for kortet (når det er slukket skriver den heller ikke "Wireless networks detected". Så langt, så godt.

Jeg er helt blank på hvad der er sket. ALLE FORSLAG MODTAGES!
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. januar 2008 - 23:26 #1
Kontroller at Wireless SSID Broadcast: er Enabled og at Wireless MAC Filter ikke er enabled.
Når SSID Broadcast er aktiveret og der ikke er MAC filter aktiveret, skulle de andre trådløse kunne finde/se netværket.
Avatar billede heeelp Nybegynder
13. januar 2008 - 17:50 #2
Det er ikke mit netværk der er problemet. Andre computere kan godt connecte som de skal.
Det er den ene bærbar som ikke kan finde nogle netværk. Jeg har prøvet flere steder hvor jeg normalt anvendte det trådløse netværk, alle med samme resultat: Pop-up besked fra XP med fundne trådløse netværk. Når jeg trykker på beskeden eller søger efter trådløse netværk finder den ingen.
Avatar billede heeelp Nybegynder
03. december 2008 - 08:40 #3
Jeg fandt desværre aldrig nogen løsning, så det blev en formatering.