Avatar billede aslan Nybegynder
06. januar 2008 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54GS router til TDC netopia router

Jeg har fået en TDC netopia router opsat hjemme hos mig. Internettet virker fint når jeg forbinder min pc direkte til denne router. Problemet er nu at jeg skal have en Linksys WRT54GS mellem min pc og TDC router så andre computere i huset kan benytte sig af den trådløse netværk i linksys routeren.
Jeg kan forbinde til linksys netværket med direkte forbindelse og trådløs netværk, men der er ikke noget internet på nogen pc'er selvom jeg kan se at der bliver sendt pakker frem og tilbage.

Jeg har en auto DHCP server kørende på linksys og local ip adresse er sat 192.168.2.1. Default gateway er sat til 192.168.1.1.

Har andre haft problemer med denne opsætning?
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2008 - 15:42 #1
Hvad port på Linksys bruger du til at forbinde til Netopia ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2008 - 16:41 #2
Prøv at deaktivere DHCP serveren i LinkSys, og lad Netopia tildele IP gennem LinkSys.
Avatar billede aslan Nybegynder
06. januar 2008 - 18:19 #3
Jeg fik det til at virke ud fra denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/703353

læg et svar hvis i vil have point?
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2008 - 18:29 #4
Springer over
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2008 - 20:05 #5
ditto
Avatar billede aslan Nybegynder
06. januar 2008 - 20:46 #6
Fint :-)