Avatar billede mstorgaard Praktikant
11. januar 2008 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Information om IP-adresser

Jeg har fået fat i to IP-adresser på folk, som har spammet mig.

De er danskere og jeg ved hvilket gymnasiet de går på, men er der nogen muligheder for at finde yderligere information ud fra to IP-adresser?

Jeg vil meget gerne finde ud af så meget, jeg kan om dem, som muligt.
Avatar billede soreno Praktikant
11. januar 2008 - 23:05 #1
Kør en traceroute på adresserne.

Men husk nu på at de IP adresser du har fået ikke nødvendigvis er "spammerens" adresser. F.eks. kunne man benytte en række proxy servere (eller anonymiseringsnetværk) til at dække over ens egen IP adresse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2008 - 23:09 #2
Du når normalt kun indtil deres udbyder eller deres skole/arbejdsplads. Her kan du så kontakte den IT ansvarlige (udbyderens eller skolen) og klage. Hvis der er tale om en professionel udbyder eller en ansvarlig skole, så vil denne tage action på dette.

Du kan slå ip adressen op på dk-hostmaster
Avatar billede mstorgaard Praktikant
11. januar 2008 - 23:12 #3
Tracerouten kommer frem med en række andre ip-adresser. Hvad kan jeg bruge disse til?

Og jeg har nu også mere sat min lid til at opklare sagen via en anden vej, men den vil jeg helst ikke ud med endnu (:
Avatar billede soreno Praktikant
11. januar 2008 - 23:18 #4
Traceroute indeholder ofte informationer om ISPens netværksstruktur.

F.eks. hvis det sidste eller anden sidste hostname hedder noget med "viby" så bor "spammeren" nok ikke i Randers.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
11. januar 2008 - 23:22 #5
Jeg ved allerede hvilket område de er fra, så jeg får nok ikke meget ud af traceroute. Jeg vil arbejde videre på den anden metode.

Tak for hjælpen. Soreno, smid et svar (:
Avatar billede soreno Praktikant
11. januar 2008 - 23:28 #6
Giv points til velgørenhed (eller bufferzone), jeg vil ikke have dem.