Avatar billede bernhof Nybegynder
17. januar 2008 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Graphics.MeasureString og FlatStyle.System

Hej.

Jeg benytter Graphics.MeasureString til at måle, hvor høj en label skal være for at kunne indeholde noget tekst. Det fungerer helt fint, hvis min label har FlatStyle = Standard, men når jeg skifter til FlatStyle = System, ændrer måden, som teksten tegnes på i min label. Af denne årsag passer målene, som MeasureString afleverer, heller ikke længere.

Jeg er derfor nysgerrig efter at vide, om der er noget jeg kan gøre ved dette? Er det muligt, fx. ved hjælp af StringFormat klassen, at få MeasureString til at returnere de rette mål for en teksten, som tegnes i en label med FlatStyle = System?

I forlængelse af dette må det vel også være muligt med Graphics.DrawString metoden (som minder meget om MeasureString), at tegne tekst som en label med FlatStyle = System ville tegne det?

Håber I kan hjælpe mig :)

- Bernhof
Avatar billede bernhof Nybegynder
17. januar 2008 - 10:48 #1
Må jeg lige tilføje - pt. arbejder jeg i Visual Studio 2003, med .NET 1.1.

Forskellen på FlatStyle.Standard kan især ses ved have en længere sætning blive delt over flere linier.
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. februar 2008 - 12:49 #2
Ingen løsning, I guess. Lukker.
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. juli 2009 - 11:50 #3
For further reference - i .NET 2.0 kan man benytte TextRenderer-klassen i stedet, som er en forbedring af de oprindelige tekst-redskaber i .NET.