Avatar billede dehaas Nybegynder
21. januar 2008 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Application_Start event fra assembly

Hej,

Jeg er igang med et større ASP.NET projekt, og har i den forbindelse brug for at udføre en stump kode ved Application_Start. Dette kan gøres fra Global.asax, men jeg vil meget gerne have koden liggende i en assembly.

Hvordan kan jeg løse dette problem?

Venlig hilsen
Christopher
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 19:35 #1
Global.asax kan kalde kode i en assembly.

Eller du kan putte funktionaliteten i et IHttpModule's Init. Den skal kun angives i web.config !
Avatar billede dehaas Nybegynder
21. januar 2008 - 21:19 #2
Var også ved at lave det som et HttpModule, men kaldes Init funktion her kun en gang når applikationen starter, eller bliver den kørt flere gange?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 21:34 #3
Jeg mener at der kan blive instantieret flere instanser af klassen, men du må
kunne teste på en static member om det er første gang.
Avatar billede dehaas Nybegynder
22. januar 2008 - 20:09 #4
Der var selvfølgelig en mulighed - det prøver jeg. Tak for hjælpen, smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 02:03 #5
svar