Avatar billede dannij Nybegynder
23. januar 2008 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samme foretrukne - flere steder

Hej Eksperter

Jeg tror ikke jeg er alene med mit dilemma.
Hjemme har jeg to computere og på arbejdet har jeg en. Alle har adgang til internettet. Jeg er meget interesseret i at mine foretrukne (bookmarks) er ens på alle tre hele tiden.
Derfor har jeg kigget rundt herinde og på google og fundet en masse forskellige hjemmesider hvor man kan have sine bookmarks liggende online og så kan jeg se de samme på alle maskinerne og de er opdateret hele tiden..
Men jeg stadig ikke tilfreds. Jeg vil gerne have dem liggende, helst på samme måde som de ligger i browseren, så de er:
- nemme at komme til (helst ikke i et vindue for sig selv)
- nemt at at tilføje nye
- nemt at ordne dem i mapperne

Det kunne være der fandtes en toolbar man kunne have i browseren som var linket til en konto hvor de ligger. Google har en masse andre smarte ting, men ikke det jeg leder efter, så har jeg ikke fundet det endnu.
Derudover så skal det være meget nemmere at uploade sine bookmarks. Jeg gider ikke, som det er på alle de sidder jeg har fundet, oploade en ad gangen når jeg har næsten 350 og der kommer ikke færre.

Der må da være noget noget der er lavet smartere.
Avatar billede dannij Nybegynder
23. januar 2008 - 12:33 #1
Jeg har fundet en midlertidig løsning. Men aner ikke om den virker før jeg kommer hjem

Så i er velkomne med ideer
Avatar billede oskar Nybegynder
23. januar 2008 - 22:19 #2
Hvis du skifter til Firefox er der en rigtig god løsning, jeg bruger den selv.
Firefox har en Tilføjelse kaldet Foxmarks Bookmarks Synchronizer. Den synkroniserer de foretrukne du har i Firefox, altså ikke noget med at skulle logge ind på en side med dine bogmærker. Firefox kan også importere alle dine foretrukne fra IE.
Avatar billede dannij Nybegynder
24. januar 2008 - 13:45 #3
Det har jeg så gjort nu...
Det er en kanon fed løsning og der er bare så mange add-ons til firefox... Ved du eller andre om der findes en add-on så du kan eksportere dine foretrukne ud i mapper som de blev importeret? For når du eksportere dem nu så får du kun en html side med dem.
Avatar billede oskar Nybegynder
24. januar 2008 - 15:07 #4
En sådan tilføjelse har jeg ikke hørt om. Og jeg kan heller ikke lige se hvad formålet skulle være. Jeg lægger samtidig et nyt svar idet jeg går ud fra at afvisningen var en fejl.
Avatar billede dannij Nybegynder
24. januar 2008 - 15:36 #5
formålet skulle være at kunne tage dem med på en f.eks. usb nøgle til en computer som ikke har firefox. for man har jo kun adgang til dem hvis man bruger firefox

ja det var en fejl
Avatar billede dannij Nybegynder
24. januar 2008 - 19:09 #6
ville lige smide dette link til en lille program som jeg fandt som kan det jeg ønsker.

http://windowscoding.com/files/folders/firefox_to_ie7/default.aspx

Dog kan den kun flytte dem på et niveau. Dvs. at en hovedmappe er stadig en hovedmappe. Men ligger der en filer i en undermappe så bliver filerne fra den bare lagt i roden.