Avatar billede emma-sofie Nybegynder
23. januar 2008 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversætte brev til Engelsk

Kære alle sammen
Er der nogen der vil hjælpe os med at oversætte dette brev til vores canadiske familie ??
Tusind tak og fortsat rigtig god dag.

Kære alle sammen

Tak for jeres mail.
Vi glæder os alle sammen rigtig meget til, at I kommer og besøger os til sommer. Christina og Jens-Christian taler næsten dagligt om jeres besøg og de har en masse idéer til, hvad de vil vise Justin og Kayla ;-)

I er MEGET velkomne til at bo hos os lige så lang tid i vil…Vi har masser af plads. Vi har to biler (en 8-personers Peugeot og en alm. VW Polo) Vi skal kun bruge én bil i ferien, så I kan låne Polo’en lige så meget i vil.

Denne mail er blot for at fortælle jer, at vi alle glæder os rigtig meget til at i kommer – senere må vi lige skrive sammen om, hvad vi syntes i skal opleve (seværdigheder og aktiviteter) i Danmark og hvad I gerne vil se..
Vi vil rigtig gerne vise jer hele Danmark ;-)

Søndag den 27 Juli har vi planlagt at tage til Spanien (vi flyver), ned til Jørgen og Birthe’s lejlighed. Det betyder, at vi har en uge sammen og derefter har i et par dage alene i Dan-mark uden os. Men I får vores hus og bil til rådighed ;-)

Lige så snart I kender den nøjagtige rejseplan med datoer og tider, må i meget gerne give en tilbagemelding.

Ellers går det fint her i Danmark.
Jonas har travlt med skolen og han har sidste sommer skiftet fodboldklub, således at han nu spiller i en meget bedre klub på et meget højere niveau. Han træner 4 gange om ugen og det er han meget glad for ;-)
Christina er holdt op med at gå til Taekwondo og Fodbold, i stedet for at hun begyndt at gå til springgymnastik og fægtning !!
Jens-Christian går stadig i børnehave, men den 11 August skal han starte i skole. Det glæder han sig meget til. Han har tidligere haft lidt problemer med tale/udtale, men nu går det rigtig godt og han er helt klar til at starte i skole.
Julius er stadig i vuggestue og der er fuld gang i ham hele dagen.
…og så har vi købt hund. Det er en sort Labrador og den hedder Carla. Den er rigtig sød og vi har haft den 6 måneder.

Emma-Sofie og jeg har stadig vores normale arbejde, som vi er OK glade for – men vi holder dog øje med, om der skulle komme andre muligheder indenfor vores områder….
Emma-Sofie kunne godt tænke sig en ny bil med plads til 8+2 personer og det betyder, at hun skal have taget nyt kørekort, således at hun må køre bus. Det er hun i fuld gang med og skal til køreprøve til Februar. (Det skal nok gå med køreprøven, for det kan hun sagtens finde ud af – men det kniber lidt mere med selve teoridelen ;-)

Håber I alle har det godt og endnu engang: Vi glæder os rigtig meget til at I kommer til Danmark og besøger os.

PS: Jeg er ikke så meget på Facebook, eftersom vi ikke må bruge det på arbejde !! Men jeg tjecker dog min side en gang imellem….

PS PS: Jonas konfirmation gik rigtig godt. Især var det rigtig sjovt med videohilsenerne fra Canada. Det blev han meget glad for…. I skal nok få lov til at se billeder fra festen når I kom-mer herover….
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 13:26 #1
jeg vil gå ud fra at det "bare" skal være noget der kan forstås og ikke formelt? så kan/vil jeg gerne oversætte det, så det er forståligt (har været i usa 1 år på highschool), og ok god til engelsk (11 i skriftlig prøve på handelsskole)?
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
23. januar 2008 - 13:35 #2
Jo tak - bare så godt som muligt.....
Det er jo et familiebrev, så bare de kan forstå det !! (altså det engelske...;-)

På forhånd tak for hjælpen....
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 16:22 #3
giv mig lige 30 min fra nu af ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 17:01 #4
Hello all of you.

thanks for your mail.
We are all looking forward to your visit this summer. Chistina and Jens-Christian, almost

daily talks about your visit, and has lots of ideas, on what to show Justin and Kayla.

You are very welcome to stay at our place as long as you want. We have plenty of room. We

have two cars (8 person peugeot (french multivan) and a vw polo (small car). We only need

one car for our vacation, so you are free to lend the polo as much as you want.

This mail is just to tell you, that we all are looking much forward to your visit. Later we

can find out what we (and you) would like to show you in Denmark (sights and activities).

27th of July are we going on vacation in Spain (by plane), down to Jørgen and Birthes

appartment. That means that we have one week together in Denmark at first and later a couple

of days in Denmark by yourself. But you got our house and car at you disposal.

As soon as you know you exact travelplans, with dates and hours, please get back to us.

Otherwise i'ts going great here in Denmark.
Jonas is busy with his school, and last year he changed soccer team, so now he plays for a

much better team. He goes there 4 times a week and he is very happy with it.
Christina stopped her Taekwondo and soccer, instead she's going to gymnastics and fencing.
Jens-Christian is still going to kindergarden, but as of August 11th he's starting at normal

school, which he is looking very much forward to. He had earlier some trouble with his

speech/pronounciation, but it's going really well now, and he is ready to start.
Julius is still in daycare and running around all the time.
...and then we have bought a dog, a black labrador (?? aner ikke hvad den hedder på

engelsk), it's name is Carla, really sweet, we had it for about 6 months.

Emma-Sofie and I still have our usuall jobs, that we are quite content with, but still looking for other opportunities, in our area of work...
Emma-Sofie would like a new car that seats 8+2 persons, which means that shes required to take a new drivers licence (a bus driving licence). She has started and is going to take a driverstest in Feburary. (drivingtest is not a problem, it's more the theory that can be troubeling)

Hope you are all fine, and again we are looking very much forward to you visit to Denmark.

PS: I'm not so much at facebook now, we can't use it at work, but i check up from time to time.

PPS: Jonas "confirmation" (??ved heller ikke lige hvad det hedder) went very well. It was especially very nice with the video greetings from Canada, he were very glad for them..
You'll see all the pictures from the celebration when you come here

Yours,

DIG ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 17:20 #5
Det er nok ikke perfekt, men meningen er der i hvertfald, og stavefejl er gratis ;o)

Man formulerer sig jo lidt anderledes på engelsk en på Dansk, men jeg har næsten bare oversat det ord for ord, så noget kan evt. virke lidt "skole engelsk", det er jo ikke særlig tit jeg skriver personlige breve til usa, det er mere "why the fuck does this software not work? please explain ;o)

håber det er ok, jeg ligger et svar
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
23. januar 2008 - 23:21 #6
Perfekt.
Af hjertet tak.

Tak ;-)
Avatar billede a1a1 Novice
24. januar 2008 - 00:06 #7
selv tak ;o)