Avatar billede orca Nybegynder
31. januar 2008 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

32 bit service bliver til 64 bit på x64

Jeg har en service der bliver nødt til at køre som x86 da den skal snakke sammen med en række x86 DLL'er via Interop. Servicen skal køre på en x64 Server 2003.

Jeg har lavet min service og sat platform target til x86. Hvis jeg kører min .exe på serveren, så starter den fint op i *32 mode med dialogboksen der forklarer at jeg ikke kan køre en service direkte. Men hvis jeg installerer min service via Installutil og herefter starter den, så kører den pludselig i x64 mode, og så fejler mine interop kald.

Hvorfor kører den pludselig x64, og hvordan får jeg den tvunget til at køre x32?
Avatar billede orca Nybegynder
08. februar 2008 - 10:34 #1
Lukker.
Avatar billede simm Nybegynder
17. februar 2008 - 21:00 #2
Fandt du ud af det?
Avatar billede orca Nybegynder
17. februar 2008 - 21:20 #3
Nej, desværre ikke. Endte med at køre servicen som en konsol applikation igennem Firedaemon - dvs. som en pseudoservice. Når den bliver startet af Firedaemon kører den fint nok i *32 mode - det er bare en kedelig måde at løse det på :(