Avatar billede the_party_dog Nybegynder
05. februar 2008 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insert Into - Kan det laves som bulk?

Hej!

INSERT INTO dbo.Test (Kolonne1, Kolonne2)
SELECT    S.DATASET, S.LXBENUMMER
FROM        SAGKART AS SK INNER JOIN SAGINDTXGTER AS S ON S.SAG = SK.SAG INNER JOIN DEBPOST AS D ON D.FAKTURA = S.FAKTURA
WHERE    (S.FAKTURA <> '') AND (SK.DATASET = 'DAT') AND (S.DATASET = 'DAT') AND (D.DATASET = 'DAT')

Denne query kører jeg hvert 5 min igennem en SSIS pakke, sammen med andre af samme type. Problemet er at vores log fil er vokset MEGET på det seneste, så jeg er blevet bedt om at kigge alle mine ting igennem.

Kan det lade sig gøre at slå log fra på en enkelt tabel eller kører denne query som noget ala bulk insert? Det hvad jeg har læst på Books Online giver mig et indtryk af at bulk mest bruges til filer og ikke data fra andre tabeller?

Jeg har kigget lidt på OPENROWSET/OPENQUERY, men kan ikke gennemskue om dette kan bruges så jeg slipper for at der bliver skrevet i min transaction log.

At ændre recovery model / eller tilsvarende er ikke en mulighed...

Glæder mig til at se nogle gode og vise forslag :o)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
05. februar 2008 - 16:30 #1
Du har ikke mulighed for at have denne tabel liggende i en anden database, hvor du kører med simpel recovery model, og så eventuelt lave et view mode denne tabel i den eksisterende database? (Jeg ved godt du skriver at ændre recovery model ikke er en mulighed, men det kunne vær at dette erfordi de andre tabeller skal have transaction log.).
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. februar 2008 - 23:03 #2
Ja enten det eller smide indholdet ud i en tekstfil og bagefter bulke den ind i dbo.Test!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. februar 2008 - 15:00 #3
lorentsnv-> Smid et svar

Jeg laver en lille database ved siden af med en anden recovery model...
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
13. februar 2008 - 13:36 #4
:-)
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
13. februar 2008 - 13:44 #5
Tak for hjælpen, men troede virkelig det andet var muligt... :o)