Avatar billede cold_raider Nybegynder
05. marts 2008 - 18:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ghoste Vista

Hej

Det er ved at blive tid til at skifte min harddisk ud med en nyere. Hele mit styre system ligger på C: så nu vil jeg gerne ha flyttet det hele over på G: som er større og nyere, hvordan gør jeg det så jeg slipper for at skulle formatere hele møget. Jeg har hørt lidt om at man skal ghoste sin harddisk og jeg har så prøvet Norton Ghost men når jeg har kopieret min harddisk erdet ikke muligt at Boote fra den, så hvordan gør jeg det lettest?

Tak
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2008 - 18:35 #1
Det gøres let og elegant med f.eks. INSERT www.helgec.dk/insert.iso se guide på www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede cold_raider Nybegynder
05. marts 2008 - 22:36 #2
jeg forstår intet af alt det der, for mig ser det ud som om det er noget helt andet end det jeg skal bruge.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
06. marts 2008 - 12:18 #3
eller tag en backup af det indbyggede funktion i Vista, hvis du har Business, enterprize eller Ultimate... i ControlPanel -> Backup And Restore ... der er en complete backup function.
Avatar billede cold_raider Nybegynder
06. marts 2008 - 16:28 #4
jeg har ultimate.
Men det er da bare til at lave en backup. jeg kan da ikke få den til at kopiere hele svineriet over og så boote fra den harddisk. Eller kan jeg?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
06. marts 2008 - 16:36 #5
kan ikke lige huske om man kan lave den som bootable,
men du kan tage en full backup .. så intallere en ren vista på og restore din backup .. godt nok skal du lige bruge 1 time extra men det er det nemmeste hvis du ikke gider at begynde brænde DVDer ...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
06. marts 2008 - 16:45 #6
og da jeg regner med at du har mere end 4,7 GB på din vista disk nu er det lidt svært at lave 1 enkelt bootable disk ud af det ..
Jeg ville gøre det som beskrevet ovenfor .. men det er op til dig ...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 18:03 #7
"så boote fra den harddisk. Eller kan jeg?" Hvorfor læser du ikke den guide jeg linker til??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
06. marts 2008 - 18:22 #8
det virker meget uoverskueligt og man skal gøre alt muligt med nogle commands.... og hvad er det med Linux??? Jeg forstår bare ikke guiden...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 21:55 #9
Hvis vi nu holder os til dit aktuelle spørgsmål, så kræver det følgende kommando

dd if=/dev/din_kildedisk of=/dev/din_destinationsdisk conv=notrunc,noerror  -> enter

Mener du virkelig at det er uoverkommeligt??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
06. marts 2008 - 22:12 #10
Ok, så jeg brænder den iso om til en boot disk cd, booter fra den, kommer ind i det der "program" og så bruger jeg den kommando du har skrevet som i mit tilfælde vil være  dd if=/dev/C: of=/dev/G: conv=notrunc,noerror
og så skulle den fixe det? og er drevstien stavet rigtig? altså med : eller skal det være uden?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 11:22 #11
Nej den sti duer ikke, jeg får ikke mail fra eksperten så derfor kan jeg ikke følge med, skriv til mig via min hjemmeside så skal jeg hjælpe dig
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2008 - 20:42 #12
Er der noget nyt her ??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
18. marts 2008 - 21:22 #13
ikke rigtig jeg har prøvet en masse programmer, og de virker sådan set fint nok indtil jeg skal boote så siger den at BOOTMGR ikke eksisterer.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:07 #14
Har du løst dit problem??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
23. marts 2008 - 16:06 #15
nope
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 08:22 #16
Hvad så med at forklare hvad du helt præcis har gjort, eller er det en hemmelighed
Avatar billede cold_raider Nybegynder
29. marts 2008 - 18:49 #17
Har bare prøvet nogle forskellige programmer, som Norton ghost og hvad jeg ellers kunne finde på google, men det er det samme problem med dem alle sammen at de ikke vil kopiere BOOTMGR over rigtigt (og jeg har krydset af  af den skal kopieres over), så jeg tror bare at jeg giver op og geninstallerer vista.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:32 #18
Og det skal vel opfattes som at du ikke gad afprøve min model, eller??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
03. april 2008 - 01:54 #19
Ja men jeg forstår ikke dit program og du forklarer ikke på en let måde hvordan jeg gør.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 19:56 #20
"og du forklarer ikke på en let måde hvordan jeg gør." Hvad mener du??
Avatar billede cold_raider Nybegynder
10. april 2008 - 23:38 #21
Ja f.eks. skriver du den kommando jeg skal bruge  dd if=/dev/din_kildedisk of=/dev/din_destinationsdisk conv=notrunc,noerror
så spørger jeg om det er dd if=/dev/C of=/dev/G conv=notrunc,noerror
til det svarer du bare nej.... jamen okay ... hvad skal jeg bruge det svar til???
Avatar billede cold_raider Nybegynder
13. maj 2008 - 09:10 #22
lukker