Avatar billede heeelp Nybegynder
18. marts 2008 - 18:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kryptering. Hvilket program?

Jeg har pt. 1 disk som har 3 partitioner. 1 til vista, 1 til film/billeder/mv og 1 til backup af vista. Jeg kører det hele som mediecenter, dvs. program fra partition 1 bruger/afspiller filerne på partition 2. Da det er private film/billeder kunne jeg godt tænke mig at partition 2 er krypteret.

Findes der et program som kan kryptere en partition hvor man ikke skal indtaste kode ved opvågning fra s3 standby, men kun er tvunget til at indtaste kode (dekryptere) når maskinen har været slukket?

Er det muligt på et tidpunkt at fjerne krypteringen af partitionen, eller skal den formateres hvis jeg ikke længere vil have partitionen krypteret?
Avatar billede moskms Nybegynder
18. marts 2008 - 20:27 #1
Hej,
Ja det gør der, følg dette link og det fører til et af de bedste crypterings programmer på marked http://www.securstar.com/

Jeg bruger det selv og du har her mulighed for at vælge den krypteringsgrad du
gerne vil have, og der er mulighed for at bruge Hotkey og timer funktioner hvis
den pågældende disk/partion ikke har været brugt igennem længere tid.

M.V.H.
Avatar billede heeelp Nybegynder
18. marts 2008 - 22:29 #2
Super. Jeg vil lige tjekke programmet ud.

Når du nu selv bruger programmet: Hvordan opsætter man det således computeren/programmet gemmer password ved standby og hvor man kun skal indtaste det når computeren startes. (De få gang det sker.)
Avatar billede moskms Nybegynder
19. marts 2008 - 15:55 #3
Når du først har indtastet passwordet ( der er op til fire ) behøver du ikke
så vidt jeg husker at indtaste det igen. Jeg bruger selv timer funktionen således
at de krypterede drev bliver afkoblet efter en ½ time og mine password igen skal
indtastes, dette hvis jeg ikke har siddet ved computeren i lang tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. april 2008 - 01:58 #4
Betaler man ikke for noget, man kan få gratis? TrueCrypt har de samme funktioner.
http://www.truecrypt.org/
Avatar billede bat1234 Juniormester
22. maj 2008 - 17:58 #5
Jasveq og moskms: Jeg kender ikke nogen af dem endnu. Og det er muligt at de kan det samme, men mon ikke brugervenligheden er langt bedre i securstar? Hvad mener i om det?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. maj 2008 - 18:41 #6
Jeg har ikke selv prøver Securstar, men jeg har prøvet TrueCrypt og det er rigtig
godt. Det minder om det program jeg kører nu "Steganos Safe" men Steganos er nok
lidt mere bruger venligt. Til gengæld koster det 50$. Ok det er ikke mange penge,
men TrueCrypt er gratis, og hvem kan slå det? Jeg har selv fået en kopi af Steganos
safe forærende, derfor bruger jeg det.
True image findes i en version de kalder "Safe one" den er gratisk, men kan kun lave
"Bank boxe" på 2 x 1 GB. Men kan man nøjes med det, så er det fint.
Her er et link til Steganos, det gratis program findes længere nde på siden:
https://www.steganos.com/us/products/home-office/
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. maj 2008 - 10:33 #7
jasveq: nu har jeg prøvet Steganos Safe 2008. Jeg synes det er godt og brugervenligt. Måske køber jeg det. Både Safe, Portable safe og Shredder, virkede til at være meget gode. Jeg savner dog en timerfunktion der lukker for drevene automatisk efter et stykke tid. Tak for hjælpen!
Avatar billede off-line Nybegynder
26. maj 2008 - 11:46 #8
OK. Nej Steganos lukker ikke på tid, men programmet lukker automatisk, ved lukning
eller bare genstart af computeren.