Avatar billede thomasdb Nybegynder
20. marts 2008 - 14:38 Der er 3 kommentarer

macbook osx. DVI til HDMI på samsung LCD TV

Er der nogle som har erfaringer med at sætte en mac til en lcd skærm
DVI  til HDMI. Jeg kan ikke vælge den rigtige opløsning 1360 x 768 - 60 hz.

jeg kan godt få et signal hvis jeg vælger en lavere opløsning, men ifølge manualen er dette den korrekte opsætning.

No signal
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. marts 2008 - 16:22 #1
Jeg har også oplevet nogle problemer med at sætte mit fjernsyn til den korrekte opløsning. Den sætter opløsning til en smule større end skærmen, hvilket giver et stykke rundt om det synlige felt. Det er ingen problemer med min HP TFT-skærm.

Jeg ved ikke, hvordan man løser problemet, men stykket er hos mig så lille, at det oftest ikke er noget problem.
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2008 - 21:40 #2
Via HDMI er opløsningen ikke 1360 x 768 den er 720P og når det er fra en comptuer skal du nok gøre det lidt mindre.. hos mig er det ca. 1260 x 640 for at få det hele inden for skærmen.

Det er via VGA du kan få den opløsning som samsung skriver.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
22. marts 2008 - 09:25 #3
det er hdmi som samsung beskriver i manualen.
1360 x 768