Avatar billede bamsen Novice
03. april 2008 - 20:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Netgear router & VPN problemer

Hej - Har en Netgear WGR614 v5 trådløs router.
Kan fint komme på VPN (Cisco VPN Client, ver. 5.0.02.0090) via min stationære PC, som er kablet direkte til routeren, men kan ikke komme på VPN via bærbar PC via trådløs. Ringer til TDC, fordi jeg mener det er routeren som er problemet (købt hos dem), men de siger det er PC, men det mest mærkelige er, at hvis jeg deaktiverer WLAN på bærbar PC og aktiverer 3G mobilt bredbånd, kommer jeg på VPN hver eneste gang. Jeg kan ikke hitte på, hvor problemet ligger, kender I problemet?
Avatar billede bamsen Novice
03. april 2008 - 20:20 #1
I øvrig virker internet, netværk imellem bærbar PC og Stationære PC perfekt. Det er kun VPN som er problemet
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 20:29 #2
Kunne man forestille sig problemet kunne skyldes en software firewall på den bærbare?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 20:33 #3
jeg har hørt at nogle vpn  clienter ikke altid vil virke på trådløst netværk
Avatar billede nemlig Professor
03. april 2008 - 21:19 #4
Jeg havde også problemer med v. 5, når jeg skulle have adgang til mit arbejdsnetværk via VPN. Problemet var routeren, som blev udskiftet med en version 7. Herefter ingen problemer.
Avatar billede bamsen Novice
03. april 2008 - 21:44 #5
Det løste sig ikke ved at flå firewall fra, og den virker jo fint hvis jeg benytter 3 mobil bredbånd fra samme PC... Det med router som blev udskiftet, vil det sige at den godt kan virke perfekt, wired mens der er problemer trådløst?
Avatar billede nemlig Professor
03. april 2008 - 22:32 #6
Jeg oplevede problemer med både wired og trådløst og kan godt se, at dit problem er lidt anderledes. Jeg vil dog stadig gætte på, at problemet kan være din router.
Jeg ved desværre ikke hvad det præcise problem var i routeren, men det krævede en anden version.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 23:15 #7
Det kunne måske løses (ud fra de givne oplysninger i tråden) ved en simpel opgradering af routerens firmware?

Eneste ulempe ved den løsning vil være, at alle indstillinger sansynligvis skal geninstilles. Men det er vel et forsøg værd...
Avatar billede bamsen Novice
04. april 2008 - 06:58 #8
Routeren er opdateret med det seneste firewall, som jeg fandt på Netgears hjemmeside...
Avatar billede nemlig Professor
04. april 2008 - 07:39 #9
Virker det så????
Jeg opgraderede også min router, men det hjalp ikke på mit problem.
Avatar billede bamsen Novice
04. april 2008 - 08:07 #10
Nej, desværre ikke - Det kan godt tyde på, at jeg skal prøve en anden router, det er bare mærkelig...
Avatar billede nemlig Professor
04. april 2008 - 08:34 #11
Mit problem var specifikt med Netgaer's version 5.
Andre fabrikater fungerer som regel fint.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. april 2008 - 09:30 #12
hvis din Netgaer er version 8 ville jeg prøve med dd-wrt firmware

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html

og vælg dd-wrt.v24_micro_generic.bin

det kan være det kan hjælpe
Avatar billede nemlig Professor
06. april 2008 - 09:39 #13
Han skriver i spørgsmålet, at det er version 5. :-)
Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. april 2008 - 09:47 #14
ups det hade jeg lige overset
Avatar billede bamsen Novice
10. maj 2008 - 10:34 #15
Nemlig, kom med et svar. Har ikke købt routeren men tror meget på, at det kan være løsningen, gider bare ikke bruge mere tid på at finde løsning.. :-(
Avatar billede nemlig Professor
10. maj 2008 - 15:55 #16
Jeg samler ikke på point - så eller tak.
Avatar billede bamsen Novice
11. maj 2008 - 00:30 #17
:-)