Avatar billede jimjimjam Nybegynder
04. april 2008 - 11:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber for harddisk passer ikke

Hej Exp.

Jeg forstår ikke rigtig det her. Jeg har været ude ved en kunde, hun spørger mig så hvordan det kan være hendes drev har så lidt plads ?!

Når man højreklikker på drevet og vælger egenskaber er der brugt 17 ud af 20 gb. dvs 3 gb ledigt.

Når man så går ind på drevet og højreklikker på alle mapper filer etc, så fylder disse ting kun 11 gb ?!

Papirskurven er tømt, der er ingen skjulte filer.

Hvis det har noget at sige, så bliver pågældende disk brugt som netværksdrev.
Hvad mener i?!
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 11:24 #1
Hvor stor er sidefilen??
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
04. april 2008 - 11:56 #2
helgec : Hvad er det ? / hvad vil det sige?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 12:20 #3
Den virtuelle hukommelse består af sidefilen og den fysiske hukommelse (RAM)
den ligger nede i C:\ og heder pagefile.sys
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 12:20 #4
sidefil = swapfile = scratchdisk = virtuel hukommelse som er allokeret en del af harddisken.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 12:23 #5
højreklik på Denne Computer -> Egenskaber ->avanceret -> Ydeevre/Indstillinger -> Avanceret -> Virtuel hukommelse
Avatar billede killer_bee Nybegynder
04. april 2008 - 12:24 #6
det har også noget at gøre med diskens cluster size og hvilke type filer man har mange af. Hvis man har sat cluster size til at være f.eks. 8k men man har mange filer som er måske kun halvdelen af det så vil der blive allokeret mere plads end nødvendigt da de mindste disken kan allokeres med er 8k. Så der er tomt spildeplads.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
04. april 2008 - 13:16 #7
Men skal jeg så bare sætte "sidefilen" ned ?!
Avatar billede Jensen DK Novice
04. april 2008 - 13:58 #8
Hvormeget er der sat til systemgendannelse? hvad er der sat til papirkurv og hvad er der sat til internet files? det kan optage meget plads.