Avatar billede eckhardt Nybegynder
04. april 2008 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

linksys Wrt54gl med dd-wrt mistet password

jeg har en linksys Wrt54gl som køre med dd-wrt v24 rc-3 firmware

efter den er blevet installet har  jeg ikke kunne komme ind på den
er der en måde jeg kan resætte password når jeg har deaktiveret reset knappen ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. april 2008 - 01:05 #1
Hvis du har deaktiveret reset knappen og heller ikke kan huske dir pasword til den grafiske opsøtning (opsætningssiden) er der vost ikke de store chancer.

Prøv om du ikke kan bruge den lille reset knap ved siden af WAN porten, måske er du heldig, st den alligevel fungerer, hold den indtrykket 10-15 sek.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
05. april 2008 - 17:22 #2
det har jeg skam prøvet ..

det er nu ikke helt fordi jeg ikke kan huske koden men den vil bare ikke godkende den efter jeg har opdateret firmwaren med en nyere
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. april 2008 - 11:48 #3
Kunne det måske tænkes, at installering af den nye firmware, samtidig har resat password på routeren ??  Det var da værd at undersøge !!

Prøv kabelforbindelse til rouiteren med kun en pc tilkoblet og ingen kabel i WAN porten.
Prøv IP 192.168.1.1 eller 192.168.2.1  User name/Brugernavn  skal være Blank  Password er admin.
Prøv det, du kunne jo være heldig, at det virker.
Avatar billede xiuxiu Nybegynder
06. april 2008 - 23:19 #4
reset routeren og prøv at skrive root under user og admin under password
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. april 2008 - 08:15 #5
har skam prøvet det hele
Avatar billede ponti Nybegynder
07. april 2008 - 14:43 #6
Hvorledes har du deaktiveret resetknappen? er det ikke en fysisk lille knap på bagsiden?
Har selv en WRT54GS. reset foregårsådan her:

1. Using a pen or a paper clip, Press and hold the reset button for 30 seconds.

2. Then, unplug the power keep holding down the reset button for another 30 Seconds.

3. Plug back the power back in, and keep holding down the reset button for 30 Seconds.

4. Release the reset button.

After the reset, power off the router for 10 seconds then power it back on.

Once that is done, - Open an Internet Explorer browser page.
- In the address bar type - 192.168.1.1 (without any http, www or .com)
- When asked for a username and password, provide
Username - Leave it back
Password - admin (all in lower case)
That should take you to the Linksys Setup Page.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. maj 2008 - 16:21 #7
når man bruger dd-wrt som firmware kan man deaktiver reset knappen..

har nu måtte sende den til rep- --
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. maj 2008 - 16:22 #8
rep