Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 08:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Explorer kører langsomt

Der går ofte op til 20 sekunder fra der står udført til en side er åbnet og når jeg vil skifte fra én side til en anden. Det gælder ikke alle hjemmesider men f.eks denne, fotohjemmesider m.m. Det er et pludsligt opstået problem. Netforbindelsen - bredbånd kører korrekt.
Hilsen jens
18. april 2008 - 09:12 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 10:20 #2
Jeg har sagt kør og til HiJacjThis, men der kommer ingen "warning", og når jeg klikker igen siger den, at den kører.
Jens
18. april 2008 - 10:33 #3
Der burde da komme et eller andent form for billed på skærmen - som beskrevet i http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm ???
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 10:46 #4
Hej igen - ja, undskyld - det var der også. Jeg ville lukke ned, så kom "I agree" og jeg sagde ja, og der kom  en logfil på "notebook" .

Hvad gør jeg så?
Jens
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 11:19 #5
Jeg har læst lidt mere og regner med at jeg sætter kopi af log-filen ind

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Programmer\Norman\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Programmer\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\BRMFRSMG.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\BrmfBAgS.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Programmer\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Programmer\Norman\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Jens\Skrivebord\Ny mappe\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USBTA] C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Programmer\Norman\npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Programmer\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Helper] "C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelper.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [Disk Cleaner] "C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Juice.lnk = C:\Programmer\Juice\Juice.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://fotomail.billedbutikken.dk/upload/xupload/XUpload2101.ocx
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://plugin.driveragent.com/files/driveragent.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{EC8E8DF2-1CB3-4FAB-AECD-5AF0B88B2130}: NameServer = 85.255.113.195,85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V5 (AdobeActiveFileMonitor5.0) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Brother BidiAgent Service for Resource manager (brmfbags) - Brother Industries, Ltd. - C:\WINDOWS\system32\BrmfBAgS.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Programmer\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe

--
End of file - 9239 bytes
18. april 2008 - 21:19 #6
Afinstaller (Hvis de er der ?)

* Registry Helper
* Disk Cleaner

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Under dette fix vil computeren blive genstartet, og du bør derfor printe vejledningen ud, for at have den ved din side under hele fixet. Fixet skal bruge adgang til internettet, så det skal du sikre dig, at der er.

1. Hent FixWareout fra et af disse links:

http://downloads.subratam.org/Fixwareout.exe
http://www.bleepingcomputer.com/files/lonny/Fixwareout.exe

2. Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på den. Klik Next -> Install og check, at der er et flueben i "Run fixit" - klik herefter på Finish. Fixet vil nu starte, og du skal blot følge instruktionerne. Du vil blive bedt om at genstarte din computer - gør venligst det. Genstarten vil tage lidt længere tid end normalt...

3. Når dit system genstarter skal du fortsat følge den vejledning, der gives på skærmen. Når fixet er færdigt vil der åbnes en log (report.txt), som du skal gemme og lægge herind i næste post.

4. Kør herefter HijackThis - klik på "Do a systemscan only", og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O4 - HKCU\..\Run: [Registry Helper] "C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelper.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [Disk Cleaner] "C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe" /boot

O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{EC8E8DF2-1CB3-4FAB-AECD-5AF0B88B2130}: NameServer = 85.255.113.195,85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.113.195 85.255.112.64

5. Luk HJT og klik på OK for at fortsætte. Genstart din computer, og kopier indholdet af C:\fixwareout\report.txt herind sammen med en frisk HijackThis log.

--------------------------------------------------
Hvis du får en fejl ang. manglende autoexec.nt
Prøv lige at finde c:\windows\repair\autoexec.nt, kopier den over i C:\windows\system32.
----------------------------------------------
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 23:32 #7
Jeg kunne ikke afmæke 017 - der var ingen, og jeg fik ikke OK da jeg lukkede HTJ, men her er filerne: (og en foreløbig stor tak - for den åbnede hurtigere nu en tidligere)

Username "Jens" - 18-04-2008 23:15:16 [Fixwareout edited 9/01/2007]

~~~~~ Prerun check
HKLM\SOFTWARE\~\Winlogon\ "System"="kdofo.exe"

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
"nameserver"="85.255.113.195 85.255.112.64" <Value cleared.
HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\{EC8E8DF2-1CB3-4FAB-AECD-5AF0B88B2130}
"nameserver"="85.255.113.195,85.255.112.64" <Value cleared.
HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\{79FD3B84-CA53-4829-8D78-C9B059B8F21C}
"DhcpNameServer"="85.255.113.195,85.255.112.64" <Value cleared.

DNS Resolver Cache blev tømt.

System was rebooted successfully.

~~~~~ Postrun check
HKLM\SOFTWARE\~\Winlogon\ "system"=""
....
~~~~~ Misc files.
....
~~~~~ Checking for older varients.
....
~~~~~ Other
C:\WINDOWS\Temp\kdofo.ren 59392 13-06-2007

~~~~~ Current runs (hklm hkcu "run" Keys Only)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"VTTimer"="VTTimer.exe"
"NeroCheck"="C:\\WINDOWS\\system32\\NeroCheck.exe"
"USBTA"="C:\\WINDOWS\\System32\\usbtapnp.exe"
"SunJavaUpdateSched"="\"C:\\Programmer\\Java\\jre1.6.0_05\\bin\\jusched.exe\""
"Norman ZANDA"="\"C:\\Programmer\\Norman\\npm\\bin\\ZLH.EXE\" /LOAD /SPLASH"
"SSBkgdUpdate"="\"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Scansoft Shared\\SSBkgdUpdate\\SSBkgdupdate.exe\" -Embedding -boot"
"PaperPort PTD"="C:\\Programmer\\ScanSoft\\PaperPort\\pptd40nt.exe"
"IndexSearch"="C:\\Programmer\\ScanSoft\\PaperPort\\IndexSearch.exe"
"ControlCenter2.0"="C:\\Programmer\\Brother\\ControlCenter2\\brctrcen.exe /autorun"
"NPCTray"="C:\\Programmer\\Norman\\npc\\bin\\npc_tray.exe /LOAD"
"Adobe Photo Downloader"="\"C:\\Programmer\\Adobe\\Photoshop Elements 5.0\\apdproxy.exe\""
"Windows Defender"="\"C:\\Programmer\\Windows Defender\\MSASCui.exe\" -hide"
"Logitech Hardware Abstraction Layer"="KHALMNPR.EXE"
"AudioDeck"="C:\\Programmer\\VIAudioi\\SBADeck\\ADeck.exe 1"

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="C:\\WINDOWS\\system32\\ctfmon.exe"
"Picasa Media Detector"="C:\\Programmer\\Picasa2\\PicasaMediaDetector.exe"
"Registry Helper"="\"C:\\Programmer\\Registry Helper\\RegistryHelper.Exe\" /boot"
"Disk Cleaner"="\"C:\\Programmer\\Disk Cleaner\\DiskCleaner.Exe\" /boot"
"swg"="C:\\Programmer\\Google\\GoogleToolbarNotifier\\1.2.1128.5462\\GoogleToolbarNotifier.exe"
"Uniblue RegistryBooster 2"="C:\\Programmer\\Uniblue\\RegistryBooster 2\\RegistryBooster.exe /S"
....
Hosts file was reset, If you use a custom hosts file please replace it...
~~~~~ End report ~~~~~
Og HTJ:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Programmer\Norman\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Programmer\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\BRMFRSMG.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\BrmfBAgS.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Programmer\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Programmer\Norman\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Jens\Skrivebord\Ny mappe\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USBTA] C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Programmer\Norman\npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Programmer\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Juice.lnk = C:\Programmer\Juice\Juice.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://fotomail.billedbutikken.dk/upload/xupload/XUpload2101.ocx
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://plugin.driveragent.com/files/driveragent.cab
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V5 (AdobeActiveFileMonitor5.0) - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Brother BidiAgent Service for Resource manager (brmfbags) - Brother Industries, Ltd. - C:\WINDOWS\system32\BrmfBAgS.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Programmer\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe

--
End of file - 8704 bytes

- og så i øvrigt god nat herfra-kigger i morgen tidlig
Hilsen jens
Avatar billede egedaler Juniormester
30. april 2008 - 07:59 #8
Min PC' kører faktisk helt fint som tidligere nævnt, hvilket jeg er så taknemmelig over, så jeg vil gerne afslutte min spørgen med pointgivningen?
Hilsen jens Henriksson
30. april 2008 - 08:33 #9
YF - lige ved at glemme denne - Sorry...

BINGO - Efterfølgende oprydning mm .->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Unknown owner - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe (file missing)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------
30. april 2008 - 08:38 #10
Du er velkommen en anden gang...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede egedaler Juniormester
30. april 2008 - 10:30 #11
Hej
Jeg har kørt det hele, og er rigtigt godt tilfreds, og jeg kører nu CC-cleaner.
Mange tak for hjælpen