Avatar billede mcardle Nybegynder
30. april 2008 - 15:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Force Lock Down

Hej Eksperter.

Er der nogen der har en idé om hvordan man disabler Ctrl + Alt + Delete på en Windows XP computer.

Det skal laves så man kan gøre det uden en admin-profil på maskinen.

VB .NET eller C#

//mcardle
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 15:31 #1
Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, ByVal lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long

Private Sub disablekeys(disable As Boolean)
SystemParametersInfo 97, disable, CStr(1), 0
End Sub
Avatar billede mcardle Nybegynder
30. april 2008 - 15:38 #2
Det virker ikke... Den kan ikke finde  As Any...

Det er for øvrigt den her jeg ikke vil have:
http://keystroke.dk/eksperten/security.jpg

//mcardle
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 15:56 #3
Ja den er jeg med på, prøv at skifte Any ud med ByVal
Avatar billede jonbdk Nybegynder
30. april 2008 - 16:01 #4
Jeg er ikke 100%, men ret sikker på at lige præcis den taste kombination kan du ikke disable - den bliver grebet af OS før noget andet - af sikkerhedshensyn
Avatar billede mcardle Nybegynder
01. maj 2008 - 14:41 #5
jape44 <- Okay

jonbdk <- Vi har fundet et program, skrevet i C++ der kan, men vi har ikke nogen sourcecode. Desuden virker det kun hvis man har admin rettigheder.

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
05. maj 2008 - 17:44 #6
jape44 <- Det virker ikke. Jeg ved ikke om det har noget med rettighederne at gøre, men det virker ikke.

//mcardle
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 08:08 #7
ok... der er også denne mulighed, men kræver logout

: In order to disable Task manager you need to save the following value in the registry
:
: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\System]
: "DisableTaskMgr"=dword:00000001
:
: In order to enable Task manager you need to save the following value in the registry
:
: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\System]
: "DisableTaskMgr"=dword:00000000
:

i know that but it requires logoff to take effect and i need something to work automaticaly on and off without any additional actions required by os.
thanks anyway !!!
Avatar billede mcardle Nybegynder
06. maj 2008 - 09:42 #8
Det er fordi vi ikke kan lukke computerne på den skole jeg går på og det vil vi så gerne kunne.

Vi har ikke adgang til registreringsdatabasen.

Hele idéen er, at vi ikke gider logge af hver gang vi går fra computeren.

Så din idé kan desværre ikke bruges, desuden har jeg været rundt på nettet og søge, faktisk i flere timer, så jeg tror ikke at det kan betale sig at lede, det var bare hvis du lige kendte i trick.

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
12. maj 2008 - 17:29 #9
Nå, jeg lukker.

Tak for budene.

//mcardle