Avatar billede emanuel Praktikant
01. maj 2008 - 17:37 Der er 2 løsninger

Find rigtig EAN

Hej

Kan i give en løsning på dette.

Tabel_1 har felterne ART samt TYPE, typen kan kun være STK eller COL

Tabel_2 har 3 felter ART - EAN13 - EAN14, ART er har en join til ART i Tabel_1

Nu skal jeg lave en quiry, hvor ART fra Tabel_1 som har info STK vælger EAN13 i Tabel_2, og ART i Tabel_1 der har COL, skal vælge EAN14

Hvordan sætter jeg det op
hilsen
Emanuel
Avatar billede sfsoeren Novice
06. maj 2008 - 11:18 #1
Jeg er lidt i tvivl om jeg læser dit spørgsmål korrekt (hvilke værdier er der i ART?), men en løsning kunne måske være:

SELECT Table_2.ART, Table_2.EAN13, Table_2.EAN14, IIf([ART]="STK",[EAN13],IIf([ART]="COL",[EAN14],"")) AS [Output]
FROM Table_2;

I eksemplet har jeg værdierne STK og COL i ART.

Dette er bare en test så du kan se resultatet - efterfølgende kan du jo fjerne kolonne Table_2.EAN13 og Table_2.EAN14.
Avatar billede emanuel Praktikant
06. maj 2008 - 22:00 #2
Jeg har ikke prøvet din løsning, jeg prøve mig lidt frem og fik lavede en expr med en iif statement, og den virker - men ellers tak