Avatar billede slinky Nybegynder
13. maj 2008 - 10:56 Der er 4 kommentarer

Menu på TreeNode

Hey

Er rimelig ny indenfor .net udvikling. Jeg har et TreeView med en række noder. Jeg ønsker at når man højreklikker på en TreeNode skal der komme en menu med en række valgmuligheder, hvad der skal ske med den pågældende node. Nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an?
Avatar billede slinky Nybegynder
14. maj 2008 - 01:07 #1
en eller anden må da kunne give mig et hint:)
Avatar billede paro Nybegynder
25. juni 2008 - 09:31 #2
Ja.

Du skal have lavet en ContextMenu, den kan du sikkertlave med Visual Studio eller hvad du nu bruger. Når du har lavet en ContextMenu med de funktioner du nu vil have, kan du tilføje den til din node.
f.eks. sådan her:
Du har en ContextMenu der hedder contextmenu1

TreeNode tn = new TreeNode
tn = treeview.SelectedNode
tn.ContextMenu = contextMenu1
Avatar billede paro Nybegynder
25. juni 2008 - 09:37 #3
Hov manglede noget i koden.. Der skal stå:

TreeNode tn = new TreeNode("navn");
tn = treeview.SelectedNode;
tn.ContextMenu = contextMenu1;
Avatar billede slinky Nybegynder
25. juni 2008 - 11:29 #4
det var desværre en webform, så man kan ikke bare lave en contextmenu - desværre:)
problemet er løst og spørgmålet lukket