Avatar billede ms-dos Nybegynder
02. juni 2008 - 08:17 Der er 25 kommentarer

TV/2 Lorry download

Kære alle

Hej alle

Jeg har denne nyhed på Lorry, som jeg har brug for at downloade og have liggende:
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=03-05-2008&cID=1&vId=422372

Jeg kan ikke finde en måde at gøre det på -. jeg har læst http://www.eksperten.dk/spm/691513 men den vejledning virker ikke (mere).

Er der nogen af jer, der ved, hvad linket til den direkte sti til filen måtte være ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 09:04 #1
Først og fremmest skal du indhente en tilladelse fra TV2 Øst - ellers er det ulovligt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 09:04 #2
Lorry self...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
02. juni 2008 - 09:20 #3
http://www.tv2lorry.dk/lorry/92we.htm
Du kan læse her, hvordan du kan få fat i det.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
06. juni 2008 - 19:46 #4
Kære alle
Tak for jeres svar - men det er jo muligt at hente filen et eller andet sted. Det var  det, mit spørgsmål går på - Er der nogen, der kan svare på det ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 20:02 #5
Hvis det er sandt er det ulovligt, det, du vil igang med og dit spørgsmål er dermed også ulovligt. Luk spørgsmålet. Vi må IKKE svare på ulovlige spørgsmål. Læs reglerne.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
06. juni 2008 - 22:07 #6
Jeg tror ikke det er ulovligt.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 22:38 #7
Hvis det er lovligt ville man jo bare kunne trække det ned fra deres hjemmeside og det link, jeg gav dig, ville være overflødigt.
Avatar billede frand Nybegynder
06. juni 2008 - 22:50 #8
Hvis man kigger på de regler, som siger hvad man må og ikke må, så må man gerne optage en udsendelse og have den liggende til privat brug. Det må også gælde en udsendelse, som bliver sendt via internettet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 23:41 #9
Her er der ikke tale om at OPTAGE en udsendelse.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juni 2008 - 12:18 #10
Der er ikke noget at rafle om - du SKAL have en gyldig tilladelse inden det er lovligt.

Og har du ikke det, så er dette spørgsmål heller ikke tilladt jf. Ekspertens regler, som norbert så rigtigt skriver.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
08. juni 2008 - 14:25 #11
Kære alle.

Jeg sætter rigtig stor pris på jeres alles engagement og bidrag til debatten. Men vores debat har bevæget sig ud ad en tangent, hvor denne tråd ikke længere er det rette forum for diskussionen. Jeg synes det er en spændende og relevant diskussion - må man hente et filmklip fra nettet eller ej - men hvis den skal tages, skal det være i en anden tråd under en anden overskrift. Og den skal være mere saglig end "det må man/det må man ikke".

Denne tråd vedrører spørgsmålet om, hvordan man downloader et videoklip. Jeg kender ikke reglerne og skal ikke gøre mig klog på det, men jeg ved med sikkerhed, at man godt må hvis kopieringen foregår fra digital til analog eller omvendt. Samt, naturligvis, hvis man har rettighedshaverens tilladelse.

Så for så vidt angår denne tråd: Når jeg spørger, hvordan jeg downloader et klip, så lad os lægge til grund, at jeg har opnået den nødvendige tilladelse hertil.

Vær søde kun at lægge et nyt indlæg på tråden her, hvis I har et sagligt svar på det stillede spørgsmål.

Hvis nogen tager initiativ til at rejse spørgsmålet om det øvrige indhold, så synes jeg, at I skal oprette en ny tråd og lad os drøfte juraen der. Læg eventuelt et enkelt link til den nye tråd her i denne tråd - og ikke mere ;-)

Tak for jeres indlæg, også de, der ikke relaterer sig til mit spørgsmål. Selvom det er off-topic, så er det en spændende debat og et interessant emne, som der med fordel kan diskuteres. Og så er det altid spændende at drøfte sådan noget med sådan nogen som jer, der går op i det.

God søndag til jer alle.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 14:53 #12
Derfor er spørgsmålet stadig ulovligt.  Du spørger til et specifikt link om et specifikt klip, som kun kan KØBES på deres hjemmeside og ikke et eller andet tilfældigt videoklip, og det er det, der bliver svaret på.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
08. juni 2008 - 14:58 #13
Kære norbert_
Læs nu hvad jeg skriver ovenfor:

>>  Så for så vidt angår denne tråd: Når jeg spørger, hvordan jeg downloader et klip, så lad os lægge til
>>  grund, at jeg har opnået den nødvendige tilladelse hertil.

og

>>  Vær søde kun at lægge et nyt indlæg på tråden her, hvis I har et sagligt
>>  svar på det stillede spørgsmål.
Avatar billede mash Mester
08. juni 2008 - 15:07 #14
jeg vil bare henvise til et andet spørsmål af samme type:

http://www.eksperten.dk/spm/832869

der har du svaret, uden at jeg svare :-P, da jeg regner med at du har opnået tilladelse til det.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
08. juni 2008 - 15:09 #15
Godt så.
... og så kun kommentarer til _spørgsmålet_, tak :)
Avatar billede ms-dos Nybegynder
08. juni 2008 - 15:11 #16
... undskyld - jeg så ikke, at du rent faktisk besvarede spørgsmålet i den anden tråd.
Du anbefaler http://www.fraps.com/download.php og det vil jeg teste. Tak for forslaget.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 15:11 #17
Hvis du har opnået den nødvendige tilladelse, kan du henvende dig til TV-lorry og få linket, sværere er det vel ikke.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 15:13 #18
Og det er et seriøst svar på dit spørgsmål.
Avatar billede mash Mester
08. juni 2008 - 15:17 #19
ingen problem :-), er et rigtigt godt program til at grappe alle former for directx og opengl windows(dvs. både spil og video kan der laves video klip af, skal dog konvateres da den laver meget store filer)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 15:38 #20
Jeg har læst din mail og har anmeldt spørgsmålet til admin, så må de tage stilling til spørgsmålets lovlighed og din måde at tacke det på.
Avatar billede olebole Juniormester
17. juni 2008 - 22:38 #21
<ole>

"Jeg har fået tilladelse fra Adobe til at cracke Photoshop - hvordan gør jeg det?"

Det kræver næppe mange års ophold på Københavns Universitet at regne ud, at den slags spørgsmål strider lodret mod Ekspertens regler. At spørgsmålet i tråden her er ligeså ulovligt er vel nærmest højtlæsning for pygmæer!

tgkdk >> Hvad mener du dog med at referere til et andet spørgsmål, hvor en tilfældig ekspertenbruger siger "trylle trylle" og ganske autonomt erklærer spørgsmålet for lovligt?

Slå bare din nabo ihjel og spis ham. Skulle nogen efterfølgende brokke sig, hilser du bare fra olebole og siger "trylle trylle"  ;D

/mvh
</bole>
Avatar billede mash Mester
18. juni 2008 - 00:10 #22
nu er det jo ikke download det bliver henvist til, og det er lovligt at optage en udsendelse til eget forbrug.

hvilket er hvad det program gør, ville være det samme at sætte tvout på og optage på sin hd-optager/vhs video.

men gider bare diskutere om det er lovligt, for det er det hvis man læser (c) loven igemmen og forstår hvad der står.

kan godt se at det er et lidt uheldigt ordvalg, men har ikke nget med lovligheden at gøre.
Avatar billede mash Mester
18. juni 2008 - 00:20 #23
At du sammen ligner at cracke et program med at optage et tv program på sin video, ja ligefrem at slå en ihjel vælger jeg ikke at kommentere.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
01. juli 2008 - 14:26 #24
Måske kan man blive klogere op ophavsret her: http://www.meistrup.dk/dk/info/digikopi.htm

Her virker det som om at du må tage en kopi så længe du ikke bryder kopisikringen eller anvender kopien uden for huset.
Avatar billede frand Nybegynder
04. juli 2008 - 14:26 #25
Jeg tillod mig at skrive til kum, hvor jeg helt specifik henviste til tv2lorry's streaming af vidoer, om man må kopiere dem, og opbevare dem lokalt på sin harddisk til privat brug.

De svarede:

"Kulturministeriet kan i den anledning oplyse, at du gerne må kopiere en streaming video til privat brug, hvis det er muligt uden at skulle bryde en kopispærring."

Og tv2lorry gør ikke brug af kopispærring.